Kapsalon aan woning ex-echtgenoot

Anoniem0501
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kapsalon aan woning ex-echtgenoot

#1 , 15 apr 2019 11:17

Hallo. Mijn echtgenoot en ik zijn onlangs gescheiden met EOT. Ik ben bij mijn nieuwe vriend ingetrokken hij heeft de woning behouden (staat allemaal op papier en is op dat punt alles in orde) Nu mijn vraag. Ik baat een kapsalon uit dat aan de woning "hangt". Dit nog even tot mijn nieuw pand in orde is gezet. Kan hij mij de toegang ontzeggen tot het privé gedeelte? Ik heb alles wat ik nodig heb om mijn beroep uit te oefenen in mijn salon behalve een toilet die staat in het privé gedeelte. Kan hij mijn kapsalon zomaar "afsluiten" van het privé gedeelte? Er is geen huurovereenkomst voor het salon. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck

#2 , 15 apr 2019 11:23

Beste,

Even om de situatie correct te kunnen inschatten: is het kapsalon wel of niet bij de woning?

Als het salon ook bij de woning van uw ex-partner hoort en u geen overeenkomst heeft over de huur hiervan zou ik mezelf gelukkig prijzen dat u de toegelaten wordt tot het kapsalon zelf. Als ik de situatie correct inschat heb jij gratis gebruik van het salon + verbruik nutsvoorzieningen?

Anoniem0501
Topic Starter

#3 , 16 apr 2019 08:11

Beste, ik betaal geen huur omdat dit ook mijn woning was. En ja, ik betaal ook voor water en electriciteit mee. Mijn nieuw pand ben ik nu in orde aan het maken maar dit zal toch nog anderhalve maand duren.

Reclame

Anoniem0501
Topic Starter

#4 , 16 apr 2019 08:14

Beste, ik betaal geen huur omdat dit ook mijn woning was. En ja, ik betaal ook voor water en electriciteit mee. Mijn nieuw pand ben ik nu in orde aan het maken maar dit zal toch nog anderhalve maand duren. Het kapsalon hoort bij de woning...

B.Debuck

#5 , 16 apr 2019 08:14

Als het uw woning niet meer is en u bent er niet meer gedomicilieerd heeft u in principe niets meer te zoeken in dit pand.

Gelukkig is er nog voldoende goodwill tussen jullie om deze overgangsfase op een menselijke manier af te handelen. U kan echter niet claimen dat u toegang nodig heeft tot de privévertrekken.

Anoniem0501
Topic Starter

#6 , 16 apr 2019 09:07

Ok. Bedank voor de inlichtingen...

Terug naar “Echtscheiding”