Krijg ik huur van mijn ex die nog steeds in gezamenlijk huis woont en ik niet

Kim zoete
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Krijg ik huur van mijn ex die nog steeds in gezamenlijk huis woont en ik niet

#1 , 03 sep 2019 16:58

Berichten samengevoeg en gesloten aan TS gevraagd twee nieuwe onderwerpen aan te maken aan zaak rond de kinderen en een over het huis

Eind mei vertrok ik van een woning die voor de helft van mijn ex en mezelf was, mijn ex woont er nog steeds. Ik help voor de helft de lening van het huis af te betalen, dient zij huur te betalen daar zij nog steeds in het huis verblijft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kim zoete
Topic Starter

#2 , 03 sep 2019 17:00

Bij de notaris is een co ouderschap regeling vastgelegd van 3 dagen op 14 bij de papa, papa betaald alimentatie voor de kinderen. En kindergeld gaat naar de mama. Kan papa zelf kledij aankopen en dat bedrag aftrekken van de te betalen alimentatie daar mama geen gepaste kledij meegeeft?
Hoe wordy dit normaal geregeld?

Kim zoete
Topic Starter

#3 , 03 sep 2019 17:08

Als ik mijn domicilie verplaats waar mijn ex nog steeds woont, kan zij de toegang tot de woonst en loodsen ontzeggen?

Reclame

Kim zoete
Topic Starter

#4 , 03 sep 2019 17:13

Wie staat in tot het betalen van de hobby’s bij co ouderschap, papa betaald alimentatie voor de kinderen aan mama en ze ontvangt ook kindergeld.

Kim zoete
Topic Starter

#5 , 03 sep 2019 17:18

Hoe gaat een kindrekening in zn werk , bij een co ouderschap regeling van 3 op 14 bij papa, alimentatie en kindergeld gaan naar mama. Kan papa dan ook kledij kopen van deze kindrekening?

Kim zoete
Topic Starter

#6 , 03 sep 2019 17:22

Op dit moment betaal ik de helft van een lening voor een huis dat samen betaald werd met mijn ex, ik ben een 3 maand geleden vertrokken.
Ik betaal nog steeds de helft omdat ik het bijgebouw gebruik als stockageruimte. Mocht ik een andere stockage ruimte ergens anders huren , dien ik dan nog steeds de helft van de lening te betalen?

Kim zoete
Topic Starter

#7 , 03 sep 2019 17:24

Kan mijn ex een immo weigeren wanneer we het huis willen verkopen , zij is niet van plan snel te vertrekken en ik wil de woning snel verkocht zien en een immo inschakelen.

bambipower

#8 , 03 sep 2019 17:27

7 vragen op 25 minuten.... probeer het overzichtelijk te houden.

Uw lening staat op beide naam, u bent dus beide verantwoordelijk hiervoor. Uw bank heeft geen zaken met jullie onderlinge problemen.

U kan bezettingsvergoeding vragen aan uw ex. Hoeveel dat is, weet ik niet. Neem een advokaat

bambipower

#9 , 03 sep 2019 17:29

Ja, kan ze weigeren.

mava105

#10 , 03 sep 2019 20:04

Je kan haar verplichten om te verkopen via de vrederechter

Terug naar “Echtscheiding”