Vraagje

dirk2
Topic Starter

Vraagje

#1 , 26 jun 2006 20:51

Ik ben ondertussen 6 jaar gescheiden en heb een vraagje.
Onlangs kreeg ik van men ex haar advocaat een brief dat ik achterstalige doktersrekeningen en andere kosten moet betalen op het einde van de maand op de rekening dat op de brief stond.
Ik weet dat ik 3 keer de index niet aan gepast heb omdat ik toen in de schulden zat en is dat is ondertussen 3 jaar geleden sindien heb ik deze altijd aan gepast.
Ben met mijn scheidingsakteakte naar mijn raadsman geweest en die zegt dat ze de medische kosten niet kan eisen mits het hier gaat over gewone dokters bezoeken en tandverzorging en niet bijzondere.
Het bus abonnement kan ze ook niet eisen omdat ze ook anders naar school kunnne gaan ( school is een 3km van het huis waar ze woont)
En ze zijn 15 en 12 jaar oud.
Het enige waar ze wel zou recht op hebben is van de 3 jaar index dat ik vergeten ben en van de schoolreizen.
En nu eist ze nog eens de verhoging van het onderhoudsgeld.
Mijn raadsman heeft een brief terug gestuurd dat ik niet akkoord ben met haar eisen. weet iemand wat me boven het hoofd hangt? mijn raadsman zegt dat het nogal meevalt. ben onder tussen wel al hertrouwd, heb ook 2 kindjes waar een zwaar autische is word daar ook geen rekening mee gehouden?
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 26 jun 2006 22:35

Indien er in de echtscheidings papieren niet duidelijk staat vermeld dat alle medische kosten moeten gedeeld worden, zijn inderdaad alleen de uitzonderlijke medische kosten door rekenbaar.

Voor een afstand kleiner dan 5 km kan geen gebuik van vervoermiddel doorgerekend worden, omdat deze afstand een normale fiets afstand is voor een plus 12 jarige.

Voor een herberekenig van het onderhoudsgeld worden alle inkomens en kosten meegeteld. Dus de zware kosten voor je kind tellen zeker mee in jou voordeel.

Je mag je raadsman gerust vertrouwen , hij weet wel wat hij doet.

Borniet

#3 , 28 jun 2006 08:09

Hier moet ik me geheel aansluiten bij sperwer, de enige kost die je eventueel kan verwachten is het verschil door de indexering.
Let wel op: als ze die opeist kan ze daar een volledig loonsbeslag voor laten doen! Dit wil zeggen dat je echt nog 0 cent overhoudt van je loon! Probeer dit dus ten alle koste te vermijden.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

dirk2
Topic Starter

#4 , 28 jun 2006 13:41

Dus ze zouden mijn volledig loon inhouden als zij dat eist?
Hoe kan ik dan mijn andere kinderen onderhouden?
M'n vrouw werkt momenteel niet en we zijn gehuwd met het stelsel scheiding van goederen.(Op aanraden van mijn raadsman omdat ik in schulden zat).
Groetjes

sperwer

#5 , 28 jun 2006 13:54

Dirk,

de wet is echt niet zo onmenselijk als word door gegeven hoor.
Je raadsman/vrouw kan een voorstel van afbetaling doen en dit door de rechter laten gevestigen. Na de goedkeuring van het afbetalingsplan door de rechtbank kan zij niet meer eisen dat die achterstal ineens word betaald.

Borniet

#6 , 28 jun 2006 15:05

Sperwer:
Tot mijn grote spijt heb ik zelf moeten ervaren dat volledig loonsbeslag wel degelijk mogelijk is in geval van alimentatie, en tot mijn nog grotere spijt moet ik zeggen dat daar niets tegen in te brengen was. Het enige dat ik kon doen was inderdaad een afbetalingsplan voorstellen, of voorstellen om de achterstand in de vereffening/verdeling te regelen, maar dit moest door de tegenpartij goedgekeurd worden, en je kan al wel raden wat dat gaf natuurlijk...

dirk2
Topic Starter

#7 , 28 jun 2006 20:59

Kunnen ze aan men vrouw haar loon ook komen als we gehuwd zijn met scheiding van goederen?
Ik zou het erg vinden moest dat wel zijn.

Borniet

#8 , 28 jun 2006 21:39

Normaal gezien niet nee, ten eerste door de scheiding van goederen, en ten tweede omdat jij alimentatie moet betalen, niet je echtgenote.

dirk2
Topic Starter

#9 , 28 jun 2006 22:04

Bedankt voor de hulp al. nu ben ik al een stukje wijzer geworden.
Ik hoop dat het zo ver niet moet komen dat het voor de rechtbank moet komen. Want ik vind dit geen goede oplossing.

Terug naar “Echtscheiding”