problemen bij de week end regeling...

beertje
Topic Starter

problemen bij de week end regeling...

#1 , 17 jul 2006 23:23

hallo allemaal
ik ga het hier zo kort mogelijk proberen te houden en trachten de situatie zo goed mogelijk weer te geven..
ik heb een vonnis van de jeugdrechtbank waarin staat vermeld dat ik mijn dochter ga ophalen op vrijdag en mijn ex ze op zondag moet komen terughalen aan mijn deur..
nu ben ik zeker(wat dat vonnis staat hem niet aan!!!)hij wou bekomen dat ik ging halen en brengen..dat hij allerhande smoesjes gaat beginnen verzinnen om mijn dochter op vrijdag niet mee te geven zodoende moet hij ze ook niet komen halen opo zondagav(want dan heeft hij andere dingen te doen en wil hij niet meer zover rijden(we wonen ong 230km)uit mekaar!!(daardoor ook deze regeling snapt u...)
wat kan ik doen als hij me op vrijdag belt om te zeggen dat mijn dochter ziek is en de lange afstand te veel voor haar is..9 keer op de 10 zal dit een smoes zijn om haar niet te moeten komen terughalen..elke keer gelukt is toch n kee minder moeten bollen he...
mijn dochter is verstandelijk gehandicapt en kan dan ook me niet vertellen of ze de week daarvoor echt ziek was of niet..
wat kan ik hiertegen beginnen??dat is nu de vraag...
kan ik een prive detectieve(erkende!)inschakelen om deze leugens te ontkrachten?(uit misplaatst schuldgevoel dat ze niet naar mama kan zal hij bv een ijsje met haar gaan eten...doe je toch niet met een"ZIEK"kind niewaar...en als daar bewijzen van zijn(meermaals dan..)kan ik dat gebruiken als ik klacht wil neerleggen bij de correctionele rechtbank??wegen het me onthouden van mijn bezoekrecht op een valse verklaring van hem naar mij toe??onze dochter gaat hier uiteindelijk de dupe van zijn want als ik niets onderneem gaat meneer dat meerdere keren beginnen toepassen..
als hij echter merkt dat ik niet met me laat sollen zal het vlug gedaan zijn met de pret denk ik..
er is ook uitgesproken dat hij mijn dochter aan mijn deur moet komen ophalen,maar soms gebeurd het dat hij bij zijn broer zit en dan eist hij dat ik ze naar daar breng dan kan hij langer op bezoek blijven en van daaruit sneller de autoweg opgaan..ik heb dit al verschillende malen gedaan om problemen en scheldpartijen te vermijden mar dit kan toch zomaar niet dat hij punten uit het vonnis zomaar naast zich neerlegd?en indien(en dat zal zo zijn..)dit nog gebeurd,wat kan ik ook hieraan doen??
hij lacht met alles en iedereen en iedereen kan de "pot" op als het hem niet aanstaat..politie??klacht??trekt er hem niks van aan..rechtbank daarentegen moet m niets van weten..
kan en is er een lief iemand de me hierbij een beetje raad kan geven?
op voorhand nen"dikke merci"aan iedereen die reageerd
mvg
beertje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Borniet

#2 , 18 jul 2006 07:41

In principe kan je van elke keer dat hij de uitspraak niet nakomt een PV laten opmaken. Afhankelijk van waar je woont, kan dit absoluut geen, tot zeer zware gevolgen hebben voor hem. Het is dus toch het proberen waard. Verder: als hij belt dat ze ziek is: je gaan aanbieden ginder, en een bewijs van ziekte van de arts vragen. En als ik me niet vergis, is hij dan zelfs nog verplicht om ze mee te geven, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Als hij geen bewijs heeft, en hij geeft ze niet mee: kan je PV laten opmaken.
Osmmige rechtbanken zijn hier zeer streng in, en inderdaad, na enkele PV's kan het tot een correctionele komen. Andere rechtbanken leggen de PV's gewoon naast zich neer.
Kom gerust ook eens naar www.v-echtscheiding.be voor nog info en steun in het forum.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”