Feiten :
- ik heb mijn kleinkind (wordt dit jaar 8 jaar) vanaf de geboorte tot 3 jaar groot gebracht (zoon van mijn dochter)
- daarna zag ik mijn kleinkind wekelijks gedurende enkele dagen met overnachting
- dochter trouwt in 2017, haar man (J) erkent mijn kleinkind als zijn zoon (is niet de biologische vader)
- huwelijk eindigt in 2018
- dochter leert in 2019 een amerikaanse man kennen, verhuist naar California, krijgt haar zoon niet mee van de man (J) die hem erkent heeft
- J bouwt veel schulden op en moet noodgedwongen verhuizen naar zijn ouders
- J boycot dan het contact met mijn kleinkind, ik mag hem sporadisch als het hem zint een weekend per maand nog maar zien
- ik richt me tot de familierechtbank, moeder/mijn dochter gaat volledig akkoord met mijn eisen, ze hebben samen ouderlijk gezag
- vonnis wordt uitgesproken op 24 januari 2022 :
* kleinkind bij mij om de twee weken van vrijdag 16u30 tem zondag 20u00
* kleinkind bij mij de helft van de schoolvakanties
* Ik moet mijn kleinkind bij J gaan ophalen, hij moet mijn kleinkind zondag avond bij mij komen ophalen
- eerste weekend dat kleinkind naar mij moet komen heeft hij corona
- dit is nu mijn weekend, ben hem vrijdag gaan halen, J meldt niets tegen mij
- deze morgen om 7u een bericht van J : je kan ervoor zorgen dat T (mijn kleinkind) om 14u00 hier is, ik ga in beroep
Vragen :
- dit vonnis heeft een dik jaar aangesleept
- hoelang duurt een termijn eer je uitspraak krijgt in beroep ongeveer
- heeft hij kans op slagen, of is zijn slaagkans groter via beroep
- geld mijn vonnis nu dat ik al heb tot na uitspraak beroep
Emotioneel ontzettend zwaar, ik heb hier steeds een wenend kleinkind dat niet naar J wil gaan, dat de ouders van J niet graag ziet (hij woont daar in samen met J) en zelfs uit ik haat hun. Toen ik mijn kleinkind vrijdag meldde dat hij terug meer naar hier mag komen, sprong hij bij manier van spreken een gat in de lucht. J handelt uit wraak en rancune, hij bekijkt het belang van T niet! Ik hoop natuurlijk dat het beroep het eerder uitgesproken vonnis volgt, maar hier gaat dus weer een periode van stress aan te pad komen, net terwijl ik nu mijn vonnis heb in belang van mijn kleinkind en ik eindelijk had gehoopt rust te bekomen.
Wie kan mij verder helpen? Ik zou zo graag rust in mijn hoofd willen maar lukt me momenteel echt niet
Thx