Caw onpartijdig

Carelesswisper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Caw onpartijdig

#1 , 07 dec 2024 22:08

Ik zit in de volgende situatie:
Zoon 7j met ex. Uit elkaar sinds geboorte. Nooit afspraken op papier gezet, vader in en uit leven kind zoals het hem uitkomt. Financieel geen hulp, emotioneel geen hulp etc. Na 7j stap gezet naar rechtbank. Ex was ondertussen opgepakt voor drugsgebruik en -handel. Caw met begeleide bezoeken moest opgestart worden van zodra ex dit aanvroeg en sociaal onderzoek. Sociaal onderzoek nog steeds niet gebeurd. Ex heeft onlangs caw opgestart. Mij werd gezegd dat dit lang kon duren maar er zat blijkbaar toch haast achter. Ik heb van in het begin gezegd dat ik zwanger was en uitgerekend was tegen begin dec met hoogstwss keizersnede. Geen probleem, hier ging rekening mee gehouden worden. Tot het zover was. De contactpersoon die is toegewezen bij het caw is duidelijk partijdig voor ex. Er was mij ook nooit meegedeeld dat de afspreken om de 2 weken moesten plaatsvinden. Ik werd bedreigd via telefoon dat als ik geen nieuwe datum vastlegde, ondanks gebrek aan sociaal netwerk en hoogzwanger, ze dit aan de rechter moest melden en in mijn dossier zou komen dat ik weiger mee te werken. 3 toezichten onder begeleiding, keizersnede deze week gehad. Kreeg een mail voor evaluatiemoment. Met opnieuw een dreigement dat als dit niet snel plaatsvindt, het aan de rechter wordt doorgegeven. Kan dit zomaar? Ik heb net een keizersnede achter de rug en lig nog steeds in het ziekenhuis. Ik zou hier niet eens mee hoeven bezig te zijn en ik vind het schandalig dat ex al jaren niet zorgt voor zoon maar nu plots alle kansen moet krijgen. Is er een manier om de begeleider te laten vervangen door partijdigheid? Ex is enorm goed in manipuleren en heeft narcistische trekken (hij is altijd het slachtoffer en ik de slechterik en hij is een oh zo goede vader) dus ben zelfs niet verbaasd dat begeleider hiervoor is gevallen. Valt hier iets aan te doen?

basejumper

#2 , 08 dec 2024 13:32

Het is wat te simpel om een derde van partijdigheid te beschuldigen omdat het u niet goed uitkomt. CAW bemiddelt. En als er geen afspraken kunnen gemaakt worden is het geen bedreiging dat het dossier dan terug naar de rechter gaat voor beslissing. Probeer die afspraken te maken. Mogelijk kan familie (vrienden van u met dat kind perfect naar CAW of ontmoetingsplaats gaan. En dan kan u met uw bevalling bezig zijn. Succes trouwens.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2024 18:16

Als uw ex al jaren niet zorgt voor jullie kind...hebt u daar al bij de juiste instanties aangifte van gedaan?
Indien het strafbare zaken zijn geen alimentatie betalen of zich niet houden aan het vonnis dan kan u dat melden aan politie.
Het niet houden aan een omgangsregeling is op zich niet strafbaar en wordt door politie enkel geregistreerd in een melding.
Voor de rest zie #2

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”