wat kost het na 5 jaar niet betalen van allimentatie

wingman
Topic Starter

wat kost het na 5 jaar niet betalen van allimentatie

#1 , 27 jul 2006 13:49

Volgende situatie :
Man is verplicht om elke maand 5000 Bef te betalen. Hij heeft dit nog nooit gedaan en wordt nu via advokaat en deurwaarder op zijn plichten gewezen.
Hij moet dus alsnog het geld van de afgelopen 5 jaar ophoesten.
Wat gaat deze persoon dan moeten betalen ? Hoeveel interest en indexering komt daar dan bij ?
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dirk2

#2 , 28 jul 2006 14:06

Ik denk zo'n 300000 bf of zo'n 7436,97 ? + de intresten daar nog is bij.
Dat is maar een gedacht he weet het niet zeker.

Borniet

#3 , 28 jul 2006 21:03

+ De kosten van de deurwaarder + de indexatieaanpassingen...
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

dirk2

#4 , 28 jul 2006 21:13

Dat er nog is allemaal bij dan zal het rond de 400000 bfr zijn denk ik of er nog over.

wingman
Topic Starter

#5 , 18 sep 2006 14:29

De papa heeft ondertussen ook een raadsman genomen. Het is reeds duidelijk dat de boel bewust op de lange baan wordt geschoven.
Ondertussen werd de zoon van 8 jaar tijdens een voormiddag bij zijn papa te zijn 3 uur op straat alleen gelaten. De zoon kon niet meer binnen daar de papa dronken in zijn zetel lag te slapen.
Toen de moeder bij het ophalen van de zoon uiteindelijk de papa wakker had gekregen door veel lawaai te maken wist die niet eens waar de zoon was ! De buren hadden de zoon ondertussen opgevangen. De mama (ondertussen mijn echtgenote) weigert nu het kind nog bij hem te brengen uit schrik. Nu is het hek van de dam en schreeuwt hij allerlei dreigementen naar haar via de telefoon. Ook zegt hij .......waar dat gij nu spel van maakt (op het alleen laten van de zoon op straat).
Onze raadsman zegt een procedure te starten bij de vrederechter en daar met voldoende argumenten te komen. De zoon zal vermoedelijk ook moeten verschijnen. Hoe kan je nu van een manneke van 8 jaar een verhoor afnemen want daar komt het in feite op neer ?
De zoon gaat wel naar zijn papa maar zegt dan dat hij dat doet omdat anders mama de zagerij krijgt.
Kunnen wij ook een straatverbod eisen want we zijn er niet gerust in.
Kan mijn vrouw verhoging van alimentatie vragen ? Hij verdient meer dan voldoende.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Echtscheiding”