bijkomende onkosten

murblo
Topic Starter

bijkomende onkosten

#1 , 13 jun 2010 13:30

geachte,

weeral dezelfde zevers van mijn ex : mijn oudste van 16 gaat op vakantiekamp. volgens uitspraak vrederechter dient mijn ex voor de helft tussen te komen.
hij vindt het te duur (alles is voor zijn oudste te duur betaald) en nu beweert zijn advocaat dat als er geen akkoord is dat ie dat niet moet betalen en dat het vonnis maar duidelijker dient te zijn.
ik had hem op 10/03 al op de hoogte gesteld en nu antwoord hij pas dat hij niet akkoord gaat en dus niet betaalt.
en wat is er nu niet duidelijk aan "dient voor de helft tussen te komen voor vakantie en sportkampen?????"
er staat nergens mits akkoord vermeld. dus volgens mij dient hij het sowieso te betalen

hij is nu iets duurs aan het uitzoeken als sport voor de jongste (meer dan 1000 euro : wat voor gouden sport is dit?????)
de jongste is bilocatie met akkoord en overleg : heb al laten weten dat ik niet akkoord ga om 500 euro aan sport te betalen...

wie heeft er nu gelijk????

dank bij voorbaat,

mama van 2 zonen, een tweeling, 2 stiefzonen en dochter (op komst)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peterken

#2 , 14 jun 2010 10:32

Beste,
Staat er in het EOT met onderling overleg? En het sportkamp, is dit in het buitenland of binnenland?
Mvg
Peter

murblo
Topic Starter

#3 , 14 jun 2010 21:39

hoi peter,

Oudste zoon staat niet meer in EOT nml bilocatie is er niet meer, het is later door vonnis vrederechter uitgesproken ivm alimentatie ed
kamp in buitenland via ziekenbond, hij is 16, ik kan hem toch niet meer naar kinderkamp sturen?
is trouwens al met fikse korting daar wij beide lid van ziekenbond zijn.

Reclame

eylis

#4 , 14 jun 2010 22:27

herbekijk dan eens goed de formulering van de vrederechter over de bijkomende kosten:
in de regel bedoelt men met "bijkomende kosten" onontbeerlijke uitgavben: dwz: school- en transport. Schooluitstappen en schoolreizen. (para)Medische kosten ets... Natuurlijk is het wel de bedoeling vooraf te overleggen over de kosten die betrekking hebben op vrijetijd. Waarom? Wel de noodzakelijkheid speelt hier een rol. Een medische kost staat buiten kijf: een beugel, steunzolen, kinesiterapie: als de dokter het voorschrijft is het noodzakelijk.
Ook dan is het gewoon netjes dat je vooraf mededeelt aan de andere ouder dat die kosten er aan zullen komen. Ook schooluitstappen behoren tot het leerplan, dus verplicht.

Maar vrijetijdsbesteding is natuurlijk iets wat je samen vooraf beslist. Geen enkel kind MOET persé op dat ene kamp. (Er zijn er die helemaal nooit zoiets kunnen doen) En dan is het natuurlijk heel vervelend als de ene ouder dit wel wil en da andere niet. De meeste koppels lossen het zo op: Als er ook ander mogelijkheden zijn die minder kosten: betaalt de ene ouder de helft van de mogelijk goedkoopste formule. En als de andere ouder persé de duurdere formule wil, past hij/zij gewoon bij.

Dat is ook zo met het heikele onderwerp kleding: als de ene ouder persé merknamen wil en de ander een eenvoudige degelijke kleding . Tja dan kan je het zo oplossen.
En dan doe je het vonnis geen onrecht aan.

lucgescheiden

#5 , 05 jul 2010 18:03

Naar ook bij deze oplossingen is er dus overleg...
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”