Niet naleving vonnis omgangsregeling/ kindermishandeling

Mama Ginger
Topic Starter

Niet naleving vonnis omgangsregeling/ kindermishandeling

#1 , 25 jun 2010 11:44

Beste,

Is er iemand die meer weet van de consequenties van het niet naleven van een vonnis inzake omgangsrecht?
Ik heb mijn dochtertje van bijna twee teruggekregen met blauwe (paarse) plekken op haar poep, haar rug en in haar gezichtje.
Ik heb alle nodige vaststellingen laten doen, fysiek en psychologisch en heb de bevestiging gekregen dat er geen twijfel bestaat over de oorzaak. Ik heb klacht neergelegd en heb alle mogelijke instanties op de hoogte gesteld die pretenderen in het belang van kinderen te werken, maar ik kom geen stap vooruit. Om jullie de reeks onbegrijpelijke uitspraken en meningen te besparen zal ik kort zeggen waar het nu op staat. De rode draad doorheen alle adviezen is de volgende.
Als ik haar meegeef riskeer ik haar veiligheid. Als ik de zitting heropen en het gerecht wijs op de mogelijkheid dat ze geslagen werd, dan zou de kans groot zijn dat ze mijn dochtertje plaatsen (weg bij mij...) en als ik haar niet meegeef riskeer ik boetes van 1000euro per dag en gevangenisstraf tot één jaar. Ik heb dus drie mogelijkheden die allen geen uitkomst bieden.
Kan iemand mij vertellen wat ik in dit geval dien te doen?

oprecht bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 jun 2010 15:23

In afwachting kan je alvas dit doen:
Vermits dePV's gestaafd zijn door een medisch certificaat kan je met deze bewijzen een kort geding starten voor dringende maatregelen. Dat wil zeggen dat er redelijke argumenten zijn om voor de veiligheid te vrezen van je kind. Je kan je goodwill tonen door in je eis enkel te vragen dat het bezoekrecht gebeurt onder toezicht. Dit wil zeggen door een sociaal assistent in een neutrale omgeving. Dit zal een rechter waarschijnlijk toestaan omdat je het oorspronkelijke vonnis niet aanvecht en de vader de kans geeft met zijn kind om te gaan. Bovendien kan intussen ook getoetst worden of je kind een specifieke angst voor hem ontwikkelt.
Ik weet niet wie het in je hoofd praat dat je kind zou geplaatst worden als de vader het mishandelt. Als jij een veilige en goede omgeving biedt, lijkt me het logisch en volkomen wettig dat ze bij jou verblijft.
Sterkte!

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 26 jun 2010 10:38

Je stelt 3x een zelfde vraag bij:
* stel een vraag
* misdrijven tegen personen of goederen
* echtscheiding

Uiteraard is het moeilijk advies te geven: De zaak opvolgen en bespreken met mensen die er wat van af kennen lijkt mij het beste.
Zoeken naar oplossingen waar beide ouders achter staan zou m.i. moeten primeren, als de situatie verergert zou justitie moeten ingrijpen in de gezinssituatie.

RR

Reclame

lucgescheiden

#4 , 01 jul 2010 16:25

Het gaat hier over feiten die werden vastgesteld, je staat dus zeer sterk qua bewijskracht.

In andere gevallen gaat het over beïnvloeding, oudervijandschap en geldgewin op kap van de ex-partner.
Dingen die op een rechtbank veel moeilijker te bewijzen vallen, of waar zelfs absoluut geen rekening mee wordt gehouden.
Prijs je dus gelukkig.
Sterkte!
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”