Als uw vraag aansluit op de noden van de TS bestaat dat risico niet.
feit is dat het gebeurd is... weg vraag
De vraag stond er pakweg 30 seconden... dus ingrijpen via een klacht lijkt mij sterk.
Mij lijkt het dat dit gezin dat aan het scheuren is nood te hebben aan een professional die met beide ouders rond de tafel kan gaan zitten.
Het doel van de vraag "of de andere ouder ook naar jongerenwelzijn gaat?" is om te weten of en waar beide ouders de problemen die zich voordoen bespreken met iemand die verstand van heeft en kan "luisteren naar wat ouders als problematisch ervaren"
Als dit niet het geval is, is het advies om wel op zoek te gaan waar beide ouders met een hulpverlener kan praten over wat op ieder zijn maag blijft liggen.
Bovendien mag men ervan uitgaan dat hulpverleners bij jongerenwelzijn normaliter weten wat een "scheidingsmelding" is. Dit is belangrijk dat dit goed gebeurd! Hulpverleners toetsen dit of dit goed gebeurd is. Maar wij weten niet of beide ouders gezamelijk rond tafel zitten bij jongerenwelzijn. Een scheidingsmelding zit voor zover ik weet helaas niet in iedere advocatenopleiding. Meer nog geen enkele unief is mij gekend die adovocaten/notarissen (in wording) ooit al eens zo een scheidingsmelding hebben moeten inoefenen met een rollenspel. Uiteraard als men met ouders aan de slag gaat vergt dit de nodige tijd en vaardigheid maar het kan veel ongeluk, onheil of nadeel van een vechtscheiding besparen.
@Vandebos
Waar haalt U de (evt. een juridische) argumentatie dat er een kleine kans zal zijn dat de kinderen aan de vader zullen worden toegewezen?
RR