we gaan uitelkaar wat nu??

Vandebos

Re: we gaan uitelkaar wat nu??

#16 , 02 apr 2012 14:57

Er is zoals altijd een verschil tussen de zuivere definitie en de algemeen aanvaardde betekenis. Indien men dermate rechtlijnig zou ageren op alles is onze democratie ook slechts een vermomde dictatuur aangezien we realistisch niet aan alle punten kunnen voldoen die onder klassieke term van democratie verstaan worden. Iedere poster met een minimum aan opleiding en levenservaring begrijpt perfect wat hier met de term "deontologie" in concreto bedoeld wordt.

Hier wordt echt opnieuw afgeweken van de vraagstelling van TS. Gelieve opmerkingen tot deze materie beperkt te houden in deze thread. TS zal u echt dankbaar zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 02 apr 2012 15:22

Om alle misverstanden te vermijden... toch aan poster even duidelijk stellen dat: er in geheel deze draad
NIEMAND heeft geadviseerd om geen advocaat te consulteren, integendeel!
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 02 apr 2012 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder
Contacteer: Website

#18 , 02 apr 2012 15:54

Gelet ...is er een duidelijk verschil tussen TS erop te wijzen dat er een weliswaar kleine kans bestaat dat de kinderen worden toegewezen aan de andere partij ...
Mag ik U wijzen op het feit dat ik je post niet objectief vind en daarmee geef ik inhoud aan de boosheid opgewekt door herhaaldelijk te wijzen dat mijn bijdragen subjectief zouden zijn.

Waar haalt U de (evt. een juridische) argumentatie dat er een kleine kans zal zijn dat de kinderen aan de vader zullen worden toegewezen?

RR

Reclame

roderidder

#19 , 02 apr 2012 20:45

Iemand die TS in een dergelijke situatie aanraadt geen advocaat in de arm te nemen vraagt er niet beter om dan een klacht aan zijn been te hebben.
Wel ik ben zo iemand die meent dat men beter niet naar een advocaat gaat en een team gaat vormen met uw advocaat tegen de andere ouder.

De reden... wel als U naar een advocaat stapt die begint met brieven te sturen dan lijkt er mij iets voor te zeggen dat de andere ouder zich aangesproken voelt om ook een advocaat te nemen ... en dan kan het echt lelijk gevecht om het gelijk gaan te halen voor de rechtbank pas echt gaan beginnen.

Het best is met alles of anders met zoveel mogelijk met beiden ouders tot akkoorden te komen ... vandaar mijn vraag in een andere draad
Gaat de papa ook naar jongerenwelzijn? (Daar zit geen advocaat naast je maar worden de problemen besproken en tracht men tot afspraken te komen)
Maar het is maar de vraag of mijn vraag weer niet wordt weggemodereerd

RR

Vandebos

#20 , 02 apr 2012 21:18

Als uw vraag aansluit op de noden van de TS bestaat dat risico niet.

Als bepaalde antwoorden (van ongeacht wie, op namen wordt hier niet gekeken, dat zou je moeten weten.) meer klachten dan posts in een thread ontlokken wordt er echter ingegrepen. Het is zeldzaam dat een post wordt verwijderd zonder minstens 1 klacht ertegen.

roderidder

#21 , 02 apr 2012 21:35

Als uw vraag aansluit op de noden van de TS bestaat dat risico niet.
feit is dat het gebeurd is... weg vraag :shock:
De vraag stond er pakweg 30 seconden... dus ingrijpen via een klacht lijkt mij sterk.

Mij lijkt het dat dit gezin dat aan het scheuren is nood te hebben aan een professional die met beide ouders rond de tafel kan gaan zitten.

Het doel van de vraag "of de andere ouder ook naar jongerenwelzijn gaat?" is om te weten of en waar beide ouders de problemen die zich voordoen bespreken met iemand die verstand van heeft en kan "luisteren naar wat ouders als problematisch ervaren"

Als dit niet het geval is, is het advies om wel op zoek te gaan waar beide ouders met een hulpverlener kan praten over wat op ieder zijn maag blijft liggen.

Bovendien mag men ervan uitgaan dat hulpverleners bij jongerenwelzijn normaliter weten wat een "scheidingsmelding" is. Dit is belangrijk dat dit goed gebeurd! Hulpverleners toetsen dit of dit goed gebeurd is. Maar wij weten niet of beide ouders gezamelijk rond tafel zitten bij jongerenwelzijn. Een scheidingsmelding zit voor zover ik weet helaas niet in iedere advocatenopleiding. Meer nog geen enkele unief is mij gekend die adovocaten/notarissen (in wording) ooit al eens zo een scheidingsmelding hebben moeten inoefenen met een rollenspel. Uiteraard als men met ouders aan de slag gaat vergt dit de nodige tijd en vaardigheid maar het kan veel ongeluk, onheil of nadeel van een vechtscheiding besparen.

@Vandebos
Waar haalt U de (evt. een juridische) argumentatie dat er een kleine kans zal zijn dat de kinderen aan de vader zullen worden toegewezen?
RR

Terug naar “Echtscheiding”