Alimentatie vragen

stevie39

Re: Alimentatie vragen

#16 , 13 jan 2016 17:43

goede avond

ik ben een vader van 2 kinderen betaal mijn alimentatie op tijd.
straks zij de mama de kinderen dat ik meer alimentatie moest betalen omdat mijn
oudste dochter 10 jaar wordt klopt dit?
ik betaal ieder maand een bedrag dat de rechter met het vonnis heeft uitgesproken met ieder jaar
index aanpassing.mag dit zomaar en wat kan ik hieraan doen.trouwens zo gaat de mama opnieuw trouwen en
heeft meer inkomsten als mij en ik ben een alleen staande vader.
dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#17 , 14 jan 2016 14:04

Wat staat er letterlijk in het vonnis? Is er een verhoging voorzien bij een bepaalde leeftijd? Indien niet, kan je ex niet eisen dat je meer moet betalen. Wil ze het bedrag laten aanpassen, moet ze een verzoekschrift indienen bij de Familierechtbank inzage alimentatieherziening én moet ze kunnen aantonen dat een hoger bedrag nodig is (haar inkomen gedaald, jouw inkomen gestegen...enz).

Jouw ex gaat binnenkort trouwen zegt U....hoewel trouwen op zich niet direct een reden is om een herziening aan te vragen en sommige rechters er zelfs allergisch aan zijn (de nieuwe partner moet namelijk uw kinderen niet onderhouden....), het feit dat een van de ouders kostendelend woont kan wel een bepaling zijn (indien dit niet zo was bij het vastleggen van de alimentatie indertijd). Mocht je ex dus een procedure opstarten om meer onderhoudsgeld te bekomen, zou je dus deze argument kunnen gebruiken, maar zoals ik zei, het "pakt" niet bij elke rechter....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”