Ik vind het dan ook heel jammer dan mijn ex dit niet via een gezinsbemiddelaar wilde oplossen (op het toch op z'n minst proberen).
Heb mijn advocate ook meteen laten verstaan dat ik deze zaak als beschaafde mensen wilde regelen. Het enige wat ik wil is een duidelijke omgangsregeling voor onze dochter zodat ik (en hij) met mijn leven verder kan. Het wil niet zeggen dat ook in mij strikt aan deze regeling wil houden. Ben nu ook vaak van de huidige regeling afgeweken zodat ex onze dochter kon meenemen naar een trouwfeest, familiefeest, uitstapjes en op feestdagen is ze zelfs het grootste deel van de dag bij hem.
Helaas doet de advocate van mijn ex niet anders dan met modder gooien, leugens vertellen en zelfs wanneer ik afwijk van onze huidige regeling (voor hem een extra dag te gunnen) dan maakt ze er nog iets slechts van (of ze ontkent gewoon dat hij onze dochter ziet bij de regeling om). En het straffe is dat mijn ex dan achteraf blijkbaar uit de lucht komt vallen als ik hem, tijdens een goed moment, hierover aanspreek.
Maar ze heeft de reputatie om haar clienten als melkkoeien te gebruiken en mijn ex is iemand die gemakkelijk te beïnvloeden is, als je hem maar verteld wat hij wil horen. Probleem is dat zij hem nu al anderhalf jaar vanalles beloofd maar er niets uit de bus komt (vorige regeling die de rechter uitsprak viel hem DIK tegen).
Resultaat: na anderhalf jaar is de relatie tussen mij en mijn ex volledig verzuurd. De aanleiding voor onze breuk en de leugens en beschuldigingen achteraf hebben mij kwaad gemaakt. Gelukkig heb ik, denk ik toch, een goed dossier opgebouwd en kan ik iedere leugen weerleggen. Ik heb er van het begin op gestaan dat alle belangrijke communicatie via mail of sms zou verlopen.