Kopie PV geweigerd door parket aan advocate.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Kopie PV geweigerd door parket aan advocate.

#16 , 29 jun 2013 18:55

Maar waarover ging dat vonnis dan in Antwerpen????
En welke zaak opgestart jeugdrechtbank Hasselt???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Valérie2202
Topic Starter

#17 , 29 jun 2013 19:01

dat vonnis ging over het feit dat het kind onmiddellijk terug moest naar de vader aangezien er niet bewezen was dat het kind gevaar liep bij de vader.

JRB Hasselt: gezags- en verblijfsregeling (wat toentertijd werd gezegd door die onbekwame advocaat) voor onze dochter,

Franciscus

#18 , 29 jun 2013 19:08

En u was ondertussen van het Antwerpse naar het Hasseltse verhuisd?
En het vonnis van Antwerpen zal dus de tenuitvoerlegging zijn van het vonnis in Frankrijk als ik het goed heb.

En welke magistraat weigert nu inzage in welk dossier?

Reclame

Valérie2202
Topic Starter

#19 , 29 jun 2013 19:11

neen ik woonde reeds in Limburg maar het hof van beroep van Antwerpen is eveneens bevoegd voor Hasselt

De procureur (jeugd) weigert inzage in de pv die werd opgemaakt vorige week maandag in politiekantoor te Herk-e-Stad maar kan mss inderdaad zjn omdat het onderweg is naar Antwerpen. Maar dit document is belangrijk voor het beroep aangezien mijn dochter tot 3x toe herhaald heeft dat haar vader haar mama slaat.

Bent u misschien advocaat?

Franciscus

#20 , 30 jun 2013 00:27

Nu spreekt u weer van een arrest voor het hof van beroep te Antwerpen....
Was het nu een vonnis eerste aanleg te Antwerpen en bent u daartegen in beroep gegaan en veroordeeld?

Uw vraag bij de jeugdrechtbank van Hasselt is dan enkel over de gezags- en verblijfsregeling. Of was het arrest van het hof van beroep het geval van de zaak in Hasselt?

En was het PV van de politie Herk de Stad voor de jeugdrechtbank van Hasselt bedoeld of voor het hof van beroep te Antwerpen?

Valérie2202
Topic Starter

#21 , 30 jun 2013 22:46

Als men in Beroep gaat, wordt er een arrest uitgesproken...

Idd ja, vonnis in eerste aanleg te A'pen en hiertegen ben ik in beroep gegaan.

Ja in Hasselt, correct.
PV van Herk-de-Stad was volgens mij puur omdat de procedure zo hoort, maar dit kan aangewend worden in het beroep.

Ander vraagje, kan ik iets doen tegen mijn ex die me net weer razend opbelde en me dan voor het rot uitscheldt en bedreigt? Kan ik hiermee iets aanvangen... ik ben telkens als geterroriseerd als ie belt (PTSS geconstateerd door hetgeen ik heb meegemaakt).

Franciscus

#22 , 30 jun 2013 23:15

Ok procedure is inderdaad ... Rb eerste aanleg.
Deze krijgen vonnis van Frankrijk ..voldoet aan voorwaarden en geven het door aan politie ter uitvoering.
U woont ondertussen in Herk de Stad (politiezone West-Limburg) die de opdracht uitvoeren en PV opstellen.

U stelt nu een beroepsprocedure in. ( Of het gebruikelijk is met de uitvoering te wachten tot na het beroep daar heb ik geen info over maar lijkt me raar het is tenslotte een uitvoerbaar vonnis).

Het is nu ( gezien beroep) een dossier dat in onderzoek is en de procureur moet u op dit ogenblik geen ENKELE inzage in het dossier of het PV geven. Pas wanneer de zaak klaarligt om zo te zeggen voor beroep kan u en uw advocaat inzake krijgen. Tor zolang is het dossier geheim.

Wat uw laatste vraag betreft. Koop een digitale recorder ( in Halen is er een kantoorvakhandel waar u terecht kan) en neem vanaf NU elk gesprek op met uw ex. Dit is wettig want u hebt uzelf daarvoor toestemming gegeven.
Van deze gesprekken laat u de politie steeds direct PV opstellen. Dar is perfect wettig en een serieus bewijsmateriaal. Rechter beslist wel over het al of niet gebruik.
(PS type de tekst uit voor u naar de politie gaat en mail deze naar de opsteller).

Valérie2202
Topic Starter

#23 , 01 jul 2013 05:51

Goedemorgen,

Alvast bedankt voor de info.

Ik heb gisterenavond dadelijk een voice recorder gekocht en ben van plan om alles op te nemen

Valérie2202
Topic Starter

#24 , 01 jul 2013 06:02

laat ik even wel zeggen dat er helemaal geen vonnis van Frankrijk is... alles heeft zich afgespeeld in België vermits het ging om IKO.

Franciscus

#25 , 01 jul 2013 12:37

Dat wil zeggen dat de vader ( echtgenoot of vriend) hier aangifte heeft gedaan?
Dan nog versta ik niet dat er een vonnis is in het arrondissement Antwerpen en u in Hasselt woont vanaf het begin van uw verblijf in België.

Valérie2202
Topic Starter

#26 , 01 jul 2013 22:35

neen maar bij IKO wordt dat overgemaakt van centrale autoriteit naar centrale autoriteit-> aangifte gedaan bij CA op woonplaats voor overbrenging.

Rechtbank van Eerste aanleg in A'pen ja, waarom? ik weet het nog steeds niet!

Franciscus

#27 , 01 jul 2013 23:12

Bij mijn weten moet er wel een gerechtelijke beslissing zijn in Frankrijk want ik denk niet dat eer Belgische rechtbank een uitvoering zou bevelen ZONDER vonnis/bevelschrift.

Valérie2202
Topic Starter

#28 , 02 jul 2013 07:26

neen er is geen vonnis in FR, het vonnis is gegeven door rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen (kortgeding-> vonnis-> steeds bij voorraad uitvoerbaar)

Franciscus

#29 , 02 jul 2013 12:20

Maar wie heeft dan dat kortgeding in Antwerpen opgestart?????
Bij mijn weten gaat geen enkele rechtbank iets ten uitvoer verklaren als er
- geen vraag is ..dagvaarding door een partij in dit geval de vader.
- een in het buitenland gewezen vonnis dat uitvoerbaar is. In dit geval vanuit Frankrijk.

Terug naar “Echtscheiding”