Achterstallige kosten...

Akuma
Topic Starter

Re: Achterstallige kosten...

#16 , 15 mar 2014 12:01

In het vonnis staat over schoolreizen dat ze de helft moet bijleggen, indien deze langer duren dan 1 dag. Schoolreis is pas in mei, dus ze is voldoende lang op voorhand hiervan op de hoogte gebracht. Rijbewijs moet ze ook de helft in bijleggen, voor zover dit niet door de school kan behaald worden. Ze heeft voorlopig rijbewijs behaald gratis via school, en we willen haar de goedkoopste reeks lessen laten doen. Rijlessen brommer beginnen op 18 april, dus hiervan ook ruim op tijd van op de hoogte. Rijlessen auto kan nog even uitgesteld worden. Tootaalplaatje voor mijn ex voor alle 3 deze zaken: 486 euro. Dit zijn zowat de enige onkosten die ze nog moet doen. Misschien een nieuwe laptop, dit staat ook in het vonnis. Mijn dochter gaat enkel een 7de jaar doen., dus geen hoge school, geen unief. Dus nog zeggen en schrijven 3 jaar alimentatie en onkosten? Laat ons zeggen: 3000 euro all in. Ik heb op 15 jaar 20000 euro betaald.

Plezant als kind om te horen dat je eigen moeder / vader niet wilt meebetalen... Mijn dochter heeft in al die tijd haar moeder niet meer gezien, dus op deze manier zal het nog wel langer duren.

Die andere voorbeelden die ik aanhaalde( gsmabbo, kledij etc) waren gewoon voorbeelden van wat ik zou kunnen eisen. Ze betaald verdorie 50 euro per maand, daar kom je ver mee. Wat heeft co-ouderschap voor nut als de andere partij toch nergens mee akkoord gaat?

En waarom brommer en auto? Om de simpele reden dat ze een brommer heeft, en deze makkelijker te gebruiken valt dan een auto die ze NIET heeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#17 , 17 mar 2014 13:34

Als in het vonnis duidelijk in staat dat ze voor schoolreizen en rijbewijs moet meebetalen, is overleg niet nodig. Tijdige communicatie wel en dat hebt u gedaan.

Stuur uw ex een aangetekend schrijven met daarin een kopie van de factuur/betalingsuitnodiging van de schoolreis en een kopie van het betalingsbewijs van het rijbewijs en verzoek haar vriendelijk om hiervan de helft te storten binnen de x dagen (redelijke termijn, bv 10 kalenderdagen) op rekeningnummer xxxxxx. Verwijs ook naar het vonnis (kopieer de zinnen desnoods in uw brief). Verwijs ook naar de talloze keren dat u mondeling, via mail, telefonisch deze dingen heeft meegedeeld. Meld haar dat indien het geld op datum x niet op uw rekening staat, u geen andere keuze heeft en verdere stappen zal ondernemen.

PS: hou er rekening mee dat een rechter u ook de vraag zal stellen over het brommerrijbewijs en misschien zal oordelen dat uw ex maar één maal moet bijdragen in het behalen van een rijbewijs en dat een brommerrijbewijs niet noodzakelijk is. Denk op voorhand na over wat u op die vraag zal antwoorden. En weet dat een rijbewijs voor de auto meer kost en u waarschijnlijk liever daarvoor een bijdrage zal willen ...

Akuma
Topic Starter

#18 , 19 mar 2014 13:17

het blijkt dat er wel een voorafgaand overleg nodig is volgens het vonnis. Hoe kan ik hier op anticiperen, aangezien we nu al weten dat mijn ex toch nergens mee akkoord gaat gaan?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 mar 2014 15:36

U moet alle middelen gebruiken OM te communiceren.
Dus in oplopende volgorde telefoon (gesprek opnemen) mail (bewijsbaar oa leesbevestiging en statusmelding) brief (aangetekend schrijven en gewone brief) waarin andere partij x dagen tijd krijgt om te antwoorden en een tegenvoorstel te doen.
Indien geen akkoord gaat u naar de rechtbank ..
Het verkrijgen van zowel een bromfiets als autorijbewijs is in onze maatschappij een quasi recht en geeft de kinderen een betere startpositie in de maatschappij. En dan liefst systemen die een degelije opleiding geven.

Terug naar “Echtscheiding”