bezoekrecht

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: bezoekrecht

#16 , 12 feb 2016 13:37

Aangezien het niet de therapeute is die als puntje bij paaltje komt een vonnis zal uitspreken over de juridische kwalificatie van de toestand en de gevolgen daarvan zou ik geen overdreven gewicht hechten aan haar opinie. Schoenmaker blijf bij uw leest etc etc. Het is ook niet omdat uw zoon gehoord wordt door de rechter dat de rechter deze zijn zin zal geven; nogal wat rechters zijn de mening toegedaan dat geregeld bezoek op termijn het beste is, ook al loopt dat niet steeds makkelijk. Er zijn omstandigheden waar zware feiten gebeurd -en bewezen- zijn tussen kinderen en een ouder maar waar de rechter desalniettemin een bezoekregeling oplegt, al dan niet onder toezicht.

We komen terug naar post #12: u moet kiezen tussen juridische zekerheid en de kans dat de vader wakker schiet en de zoon tegen heug en meug zal moeten op bezoek gaan ofwel de huidige situatie met al de onzekerheid die ermee gepaard gaat laten aanslepen.

Franciscus heeft m.i. een punt met zijn opmerking: dergelijke verklaringen helpen bij de opbouw van een dossier.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 feb 2016 22:53

Meldingen bij de politie voor deze feiten zijn elementen in een dossier ( gezien niet strafbare feiten).
Maar een goed onderbouwd dossier dat maanden of langer elke maal de melding bevat is op de rechtbank wel van belang reden wel uw ex heeft nooit aangifte gedaan dat u geweigerd hebt ( wel een strafbaar feit) om de zoon mee te geven. En gezien geen PV van weigering zijn de meldingen dus uiteraard wel belangrijk.
Een attest van een therapeut (ik hoop in de betekenis van de beschermde titel) heeft enkel waarde als 'een mening van 'een' door één partij aangestelde 'deskundige. Dus kan door alle middelen van recht worden tegengesproken. Het is iets anders dan een collega van deskundigen aangesteld door de rechtbank.
Of zelfs verklaringen van advocaten wij zijn overeengekomen dat.... buiten het vonnis dat u rechter heeft gemaakt.... wij vonden dat een betere regeling.......
Hoe denkt u dat die rechtbank daarover zou oordelen. U negeert als partijen het vonnis dat bedoeld is om de belangen van alle partijen te respecteren - in eerste instantie het belang van de band tussen kind en beide ouders.

Op dat proces wil ik wel aanwezig zijn.
PS ik heb in bovenstaande materie wel 'enige' ervaring.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”