Hospitalisatieverzekering zoontje

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Hospitalisatieverzekering zoontje

#16 , 25 jul 2016 23:00

Hij geen voordelen???
80% van alimentatie kan worden afgetrokken van belasting.
Gezien bijzondere kosten voorzien zijn... staat in vonnis wanneer hij dat moet betalen?
Indien niet standaard copie van kosten min aftrek ziekenfonds en andere kostenbetalers ..;betaling binnen de x dagen pak 14 dagen.
Indien niet betaald dan overtreed hij het vonnis wat strafbaar is en u aangifte kan doen bij politie wegens niet opvolgen vonnis
Strafwetboek HOOFDSTUK IX. - VERLATING VAN FAMILIE. Art. 391bis.
Tegenwoordig kan rijbewijs daar worden voor ingetrokken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MAMA.S
Topic Starter

#17 , 26 jul 2016 15:23

Hij geen voordelen???
80% van alimentatie kan worden afgetrokken van belasting.
Gezien bijzondere kosten voorzien zijn... staat in vonnis wanneer hij dat moet betalen?
Indien niet standaard copie van kosten min aftrek ziekenfonds en andere kostenbetalers ..;betaling binnen de x dagen pak 14 dagen.
Indien niet betaald dan overtreed hij het vonnis wat strafbaar is en u aangifte kan doen bij politie wegens niet opvolgen vonnis
Strafwetboek HOOFDSTUK IX. - VERLATING VAN FAMILIE. Art. 391bis.
Tegenwoordig kan rijbewijs daar worden voor ingetrokken.
Dank je! En inderdaad!

We hebben geen vonnis, maar een akte bij de notaris. Alimentatie staat vast op 190 euro en dan zijn er nog de bijzondere kosten (waar ik ook kledij in heb laten vermelden, kosten opvang, blijkbaar uitzonderlijk... Maar als we dat toen zijn overeengekomen...).
Hij weigert elke bijkomende kost en heeft er altijd wel een uitleg voor (zoals nu bijvoorbeeld, dat hij een gratis hospitalisatieverz. kan krijgen maar bij hem moet gedomicilieerd zijn, als ik dat weiger, moet ik maar alles zelf betalen) en de vermomde dreiging dat hij verblijfsco-ouderschap zal aanvragen. Dus dat schrikt me natuurlijk wel af.
Sowieso hou ik alles bij en zorg ik voor alle nodige bewijsstukken, dus betalen zal hij ooit toch moeten doen.

Ik kan daar niet inkomen... Blijkbaar is dit iets veelvoorkomend... Maar dit is echt je kind in de steek laten, toch????!!!

Mariette

#18 , 26 jul 2016 17:15

Ik kan daar niet inkomen... Blijkbaar is dit iets veelvoorkomend... Maar dit is echt je kind in de steek laten, toch????!!!
Uit ervaring : dit heeft niks met de kinderen te maken. Dit is ex-vrouw pesten, en de kinderen? tja dat is dan maar collateral damage.

Maar volgens mij màg je zelfs je kind niet bij hem laten domiciliëren vermits hij 80% van de tijd bij jou woont.

Reclame

Franciscus

#19 , 26 jul 2016 21:21

Is authentieke akte die bindend is tussen partijen en tgo derden eveneens tegenstelbaar en politie dient die net zoals een vonnis te laten eerbiedigen.
Gezien in de akte staat dat de kinderen bij u gedomicilieerd staan is hij dus al wettelijk in overtreding.
In principe kan u zelfs via een GDW het niet betaalde bedrag gaan vorderen. Persoonlijk denk ik wel dat u best via familierechtbank kamer bemiddeling zou werken en dan ineens een aangepast vonnis verkrijgen.
Best met advocaat dan.

MAMA.S
Topic Starter

#20 , 27 jul 2016 18:01

Dank je Franciscus!

Terug naar “Echtscheiding”