Wow,wat een wijsheid zit hier vervat!Persoonlijk ben ik zeer slecht juridisch onderlegd,daarom ook kom ik hier sporadisch mijn "mosterd" halen.Ik heb het liever van ervaren en deskundige mensen in plaats van duizend-en-één verschillende zaken te lezen die men op het internet kan vinden.En geloof me,ik heb al een pak gelezen.Op de duur zie je de bomen door het bos niet meer door allerlei tegenstrijdige informatie.Ik kan alleen maar enorm veel respect en dank opbrengen voor de mensen die dit forum mogelijk maken,en de bijdragers hieraan.De wet is dermate complex dat het haast onmogelijk is op elk specifiek gebied een expert te zijn,maar alle experts hier samen vormen één sterk "vat vol kennis".Ik vermoed dat er hier juristen,fiscalisten,ervaringsdeskundigen,etc...hun anonieme en erg gewaardeerde bijdragen leveren,onbaatzuchtig dan nog wel,faut le faire dezer dagen!Mijn geval zou inderdaad misschien -ongewild- wel eens als "minder koosjer" kunnen worden aanschouwd als je alles bij elkaar bekijkt.Daar ben ik dan ook een beetje bang voor eerlijk gezegd.Officieel doe ik niets verkeerd,maar zoals ik hier lees gaan sommigen uit elkaar puur voor de fiscale voordelen,waar ik hen eigenlijk geen ongelijk kan in geven als alles binnen de wet valt.Laat het voor 't gemak "fiscale optimalisatie" noemen.Laat dit nu net het heikele punt zijn in mijn geval.Men zou dit eventueel ook kunnen beschouwen als een "schijnscheiding" (daar is het woordje weer) louter om fiscale voordelen te behalen,echter is dit geval een puur toevallige samenloop van omstandigheden.Zijn er dan al fiscale voordelen aan verbonden,is dit wel meegenomen uiteraard.Laten we eerlijk zijn,iedereen komt graag rond elke maand.Vooral in deze onzekere en dure tijden.Vandaar ook dat we op dezelfde domicilie willen blijven.Ook al door wat mijn werkgever me door de strot wil duwen,zijn er in feite niet veel opties meer over alles bij elkaar beschouwd.Het liefste zou ik willen dat ik morgenvroeg mijn rugzak neem en ga doen wat ik tot voor een paar maanden elke dag ging doen,zonder mezelf zorgen hoeven te maken over mijn gezondheid en mijn toekomst.Noem het de dagelijkse monotone routine,maar daar voelt een mens zich nog het beste bij.Helaas zit de werkelijkheid anders in elkaar..Ik kom net nog terug van mijn huisarts.
Nog een fijne dag iedereen
El Stavio