hij neemt drugs!!! wat met kindje?

roderidder
Contacteer: Website

#31 , 31 aug 2008 16:13

mijn zoontje

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
shasha
Topic Starter

#32 , 31 aug 2008 19:42

ik kan ineens niet meer zo goed volgen.
bedoel je van wie mijn zoontje is? van mijn ex ntuurlijk.

groetjes
hoeveel kans denk je dat ik maak om dit te winnen?

roderidder

#33 , 01 sep 2008 02:49

De laatste dagen zijn wel echt moeilijk geweest voor mij

Mijn excuses daarvoor

De kans dat je wint is niet zo groot als de kans dan dat je naar een bemiddelaar zou gaan

bovendien ben ik geen bemiddelaar !!

dus als je wil winnen ga je akkoorden sluiten bij de bemiddelaar

een tip: tracht hoe dan ook "ja" gesprekken te voeren met de andere ouder (dit doen advocaten haast niet en trekken ten strijde voor het gelijk, om te winnen, maar werkt conflict in de hand), eenmaal echt een conflict dan geraken jullie mogelijks in een soort (machts)positie waar je niet meer uitkunt zonder hulp van derden. De advocaten staan je daarin niet bij, deze gaan niet mee binnen bij de hulpverlening om je bij te staan, noch bij een caw, noch bij een psycholoog en ook niet bij de psychiater

Meer dan je denkt zijn goed willende ouders die het beste voor hun kinderen voorhebben maar harde standpunten innemen gewoon kindermishandelaars >> daar is het kind atijd slachtoffer van

Neem maar van mij aan dat de bemiddelaar in familiale zaken (zeker met basisopleiding komende uit de hulpverlening) weet wat het beste voor het kind (het beste is vrede tussen de ouders) is

Voor een lijst van bemiddelaars in familiale zaken die in je buurt wonen zou ik zeggen kijk eens wat je moet invullen bij interventiegebied en beroep (deze vlakken zijn geel gekleurd) op de website

www.f4j.be

en je weet het.... heb je juridische vragen? dan worden ze hier beantwoord in het belang van al onze kinderen

veel succes en laat je maar horen wat voor een pracht van een moeder je bent !! als het je lukt om te winnen 8)

RR

Reclame

Lex

#34 , 01 sep 2008 09:35

RR, een kind meegeven aan iemand die 'zo stoned is als een kruk' is niet in het belang van het kind.

rambina

#35 , 01 sep 2008 18:56

Als mama van 3 kinderen zou ik weigeren om mijn baby mee te geven, maar ik zou hiervoor wel naar de vrederechter zijn gegaan om het legaal te verkrijgen.
De vader mag zijn kind bezoeken onder toezicht. Niet ergens meenemen of wat dan ook. Onder toezicht.
Indien hij controles ondergaat om te kijken of hij Clean is zou ik naarmate de maanden voorbij gaan kijken wat de kan en niet kan..

Je hebt toch nooit garantie dat één van de beide partners je kind iets aandoet.
Er zijn genoeg voorbeelden van.
Er zijn ook moeders die hun kinderen van het leven beroven om zo de ex-partner te raken..

De ex van mijn vriend drinkt op feestjes en rijdt dan met de auto naar huis en dit met de kinderen in de auto, dat kan ook niet..

Denk dat er zo nog vele voorbeelden zijn.
justice will be done

roderidder

#36 , 03 sep 2008 04:29

Er bestaat nog iets als "noodsituatie en gevaarssituatie"
Een baby, peuter of kleuter moet je niet meegeven aan iemand die zo stoned is als een kruk anders ben je zelf nog medeplichtig als er wat gebeurd.

Langs de andere kant zijn de meeste onder ons geen artsen (en dan nog) dus als je een vermoeden hebt dat het "weer prijs" zou kunnen zijn dan betaal je een arts (eventueel in het weekend de arts van wacht) en die moet maar oordelen.

Wat je in ieder geval moet doen in zo een situatie is onmiddelijk de politie bellen en vragen of ze voor de noodsituatie en gevaarsituatie ter plaatse willen komen om in de eerste plaats te bemiddelen. In ieder geval dien je klacht in en omschrijft de nood/gevarensituatie je zet het er bij "de papa kwam ons kindje halen zoals afgesproken en hij was zo stoned als een kruk"

als ouder zomaar alles in je eentje beslissen en zo de situatie laten verrotten is komt in veel te veel gevallen neer op kindermishandeling of zelfs gijzeling van het kind (en daar staan pas zware straffen op !!!). Kinderen hebben recht op een frequent en onbelemmerde persoonlijk contact met hun ouders, vonnis of geen vonnis.

RR

shasha
Topic Starter

#37 , 03 sep 2008 16:15

volgens mijn advocaat moet ik mijn zoon niet meegeven zonder een vonnis.
of hij nu drugs neemt of niet ,dat maakt blijkbaar niet uit.
we zijn hem nu een beetje aan het pushen . vandaar dat hij hem dus ook al niet mee krijgt.
hij mag hem wel zien wanneer hij wil

groetjes

roderidder

#38 , 04 sep 2008 22:09

Tja...

Blijft natuurlijk wat zegt politie nu van de situatie(s)? > het blijft maar aanmodderen en zulke situaties verrotten snel ten nadele van het het klein dutske.

laten we het eens van de andere kant kijken

De papa neemt de kleine uit huis en geeft hem niet terug omdat de mama hem niet meegeeft (vb. omdat ze hem al een tijd achterhoud) maar geeft als reden op dat ze de baby niet meegeeft omdat de mama te veel huilt en zo onrustig is en babay's bij huilende onrustige mama's redeneert hij zogezegd, dat is niet gezond

Dit is nu maar een veronderstelling. (maar ken toch echte gevallen)
Op die manier geraak je er niet uit en breng je je eigen kind in grote problemen en ondermijnt zijn latere geluk nog voor het volwassen is.

Beter naar een andere advocaat gaan tenzij deze advocaat het probleem kan oplossen. (wie de diagnoze maakt moet het probleem ook maar oplossen en niet zoals naar mijn gevoel het probleem juist gaat laten verergeren).

Bovendien hoor ik je nog steeds niet praten over bemiddeling, het zal er vroeg of laat van moeten komen hoor, geloof me maar.

En juist in deze situaties is het belangrijk een heel flexibele regeling te hebben als je de bovenhand wil houden... geef ik onze peuter nu mee of niet

RR

Lex

#39 , 05 sep 2008 10:59

Als mama van 3 kinderen zou ik weigeren om mijn baby mee te geven, maar ik zou hiervoor wel naar de vrederechter zijn gegaan om het legaal te verkrijgen.
De vader mag zijn kind bezoeken onder toezicht. Niet ergens meenemen of wat dan ook. Onder toezicht.
Indien hij controles ondergaat om te kijken of hij Clean is zou ik naarmate de maanden voorbij gaan kijken wat de kan en niet kan..
Aangezien het hier om feitelijk samenwondenden gaat/ging kan de vrederechter niet tussen komen.
In dit geval zal men zich tot de jeugdrechter moeten wenden wil men een (bezoek)regeling uitwerken.

Verder heb ik dezelfde mening; de vader is m.i. niet instaat om voor zich zelf te zorgen en die....moet dan voor een 'klein dutske'(quote RR) gaan zorgen.

Lex

#40 , 05 sep 2008 13:45

RR. uiteraard mag u uw mening geven maar als u personen gaat aanvallen...dan moet ik ingrijpen!

Deze discussie is gesloten!

(Bericht RR in de prullenmand)

Terug naar “Echtscheiding”