advies bezoekrecht

zwanger76
Topic Starter

Re: advies bezoekrecht

#31 , 17 okt 2011 20:09

beste bedankt voor jullie reacties
vandaag begon in ruzie later op de dag begon hij terug te keren en zojuist was hij terug boos en agressief
ik doe heeeeeeeeeel veel water in mijn wijn en blijf positief hopen op een wapenstilstand naar geboorte en verdere leven kind toe
maar geloof me het begint bij mij zwaar door te wegen ik smeek bedel doe alles om een faire oplossing te vfinden en te bemiddelen maar hezt lijkt erop dat hij constant van zijn kant door mensen opgestookt word en ik sta er machteloos tegen hoe ik ook graag probeer te bemiddelen voor het belang vh kind
ik kan alleen maar hopen dat hij inziet wat er nu allemaal gebeurt en wat de gevolgen kunnen zijn meer kan ik niet meer doen
ik kan me niet nog meer verlagen en ik kan niet blijven alles op mij nemen en smeken en bedelen om te bemiddelen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#32 , 17 okt 2011 20:24

Waar ik meen te hebben gelezen dat u een vonnis hebt, is het geen kwestie van u te verlagen, noch te bedelen.

Stel de man op de hoogte van uw voorwaarden, en laat het daar voorlopig bij.
Eens wat bekoeld, zal hij wel tot besef komen, dat: hij geen andere keuze heeft dan akkoord te gaan.

Laat de rest van de onmin alvast rusten tot na de bevalling, in ieders belang.
Handige documenten voor Personenrecht

zwanger76
Topic Starter

#33 , 17 okt 2011 20:28

vonnis is al 2 maand oud en ik heb verder niks ondernomen omdat ik wilde afwachten
als ik hem negeer dan neemt hij zelf contact op ook al zeg ik dikwijls laat alles eerst zakken en en nadenken hoe en wat maar dat is niet mogelijk
ach ja ik ga me er nu even proberen niet meer zorgen over te maken

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#34 , 17 okt 2011 21:38

We merken dat je je uiterste best doet
sterkte

RR

zwanger76
Topic Starter

#35 , 18 okt 2011 09:08

bedankt allemaal

maar ondanks goede wil zal het gerecht het vanaf nu uitmaken
is deze nacht de woning binnen gedrongen en heeft me terug verwondingen bezorgd
gelukkig konden geburen politie alarmeren
soms mag je nog zo van goede wil zijn maar is de andere partij niet voor rede vatbaar

mercikes voor de raad en steun

eylis

#36 , 18 okt 2011 09:14

sterkte!
en vraag steun bij slachtofferhulp bij je gemeente om je te laten begeleiden: je bent zwanger en deze trauma's zijn niet goed voor jou en je kindje.
je kan alle steun gebruiken om tot rust te komen en uit te kijken naar de geboorte van je baby.

zwanger76
Topic Starter

#37 , 19 okt 2011 14:30

hij heeft nu echtscheiding aangevraagd via dringende omstandigheden
bovenop bedreigd nu zijn zus mij ook nog eens via telefoon dat ze bij geboorte mijn kind gaat laten afpakken enz
ze heeft een miljoenenbedrijf waar sta ik dan als gewone mens
manmanman waarom kunnen mensen een ander niet gerust laten ipv alles nog erger te maken

lucgescheiden

#38 , 19 okt 2011 15:25

Uit uw verhaal meen ik te kunnen opmaken dat de vader in alle staten is,
dit zal wellicht zijn redenen hebben.
Mensen die zich als een kat in het nauw gedreven voelen, zullen op eenzelfde manier reageren dan dat beestje.
Het is dan belangrijk om die reacties binnen de juiste context te zien.
Enkel de redenen verminderen, kan de reacties verminderen.

De stappen die u proactief ondernam om de vader van het ongeboren kind weg te houden, hebben duidelijk olie op het vuur gegoten, en
nu tevens de zus in vlam gezet. De vraag waarom mensen anderen niet met rust kunnen laten, lijkt me hiermede beantwoord.

Het lijkt me dat jullie dringend aan een krachtpatser van een bemiddelaar toe zijn, zoniet verandert deze onmin in een levenslange vete.

Of dergelijke vete ooit kan leiden tot een volwaardige opvoeding van jullie kind, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Nochthans is dit een deel van de vrees, die je hier zelf komt te uiten.

Blijven proberen om jullie kind boven, en uit, deze onmin te houden!

Zoals u zelf zegt: hij is, en blijft, de vader van jullie kind.
Waar deze vader overduidelijk laat merken dat hij bereid is om eender wat te ondernemen om deze rol te vrijwaren.

Hou alvast in het achterhoofd dat u, na alle gerechtelijk gekanker, met hem het ouderschap zal dienen te delen.
Geen makkie na wat er allemaal reeds geschiedde.

Tegenover de man plaatst u dit in een juridisch machtige positie,
tegenover de vader en jullie ongeboren kind plaatst u zich in een laakbare positie, welke
misstappen deze man ook mag begaan.

Beroep u op de politie en rechtbank ter bescherming van u zelf en uw zwangerschap tegen de man,
maar biedt de vader de optie om tot bezinning te komen.
Dat zou vooruit denken zijn, in het belang van JULLIE kind.

zwanger76
Topic Starter

#39 , 19 okt 2011 16:27

doe ik hij is nu gekalmeerd en beseft dat er andere eigenlijk nog meer olie op het vuur gooien
is nu bereid om te praten met behulp van bemiddelaar
heeft spijt van zijn daden en beseft dat ik handelde uit de situatie
zijn zus heeft nu eneorm olie op het vuur gegooid maar blijkbaar moet hij vandaag ergens nagedacht hebben
en begrijpt waarom ik destijds dringende maatregelingen trof
we gaan nu praten via bemiddelaar en zorgen dat derden zoals zijn familie niets weten zodat er niet nog meer schade toegericht kan worden
en in het belang van het kind en ook mijn toestand momenteel
ondanks alle miserie en gerechtelijke rompslomp bliven we beide verantwoordelijk voor het ongeboren en later geboren kind
gaat hulp zoeken voor zijn agressie dus laat ons hopen dat de gemoederen kunnen bedaard blijven en dat er oplosiingen kunnen komen
en dat gaat niet op 1 dag of dergerlijke opgelost worden maar voor mij telt de stap al van te bemiddelen en er iets te willen aan doen
hij weet dat ik iemand ben die altijd het beste wilt voor het kind en dat ik veel water bij de wijn doen ondanks alles
en geeft nu toe dat er heel wat andere hem beinvloedden en dat hij verkeerd oordeelde
ik heb ook mijn fouten en handelde ook niet altijd juist op de situatie maar hetzij zo
praten in het belang van het kind is voor mij het allerbelangrijksre

lucgescheiden

#40 , 19 okt 2011 18:05

Tijd brengt raad, wat u echter niet mag beletten om eveneens voor u zelf op te komen!
Veel succes

zwanger76
Topic Starter

#41 , 19 okt 2011 18:27

mercikes
zal ik zeker niet vergeten te doen
ondanks alle miserie nu denk ik ook aan de tijden dat het wel goed ging
fouten maakt iedereen en soms lopen zaken uit de hand maar hetzij zo
gewoon een oplossing zoeken dat voor iedereen het beste is

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#42 , 21 okt 2011 15:07

aan RR
Het gaat hier wel om geweld en het niet opvolgen van een vonnis.
Gezien deze feiten moet er hard worden opgetreden dus desnoods moet politie elke maal de vader maar arresteren en indien parket geen beslissing neemt om ter beschikking te stellen hun bevoegdheid voor bestuurlijke aanhouding maar gebruiken.
Gezien deze gegevens heb ik er totaal geen medelijden mee.

De man moet leren zich aan de wet te houden en zeker niet met geweld handelen noch er mee dreigen.

In 'normale' gevallen ben ik het echter volmondig met u eens. Nu moet er er eerst op veilig gespeeld worden.
Dan pas kan men aan een 'herstelbeleid' gaan werken.

Ziekenhuis in kennis stellen van het vonnis zodat deze ook de nodige maatregelen kunnen nemen. EN ook hun verantwoordelijkheid.
Zij zullen er dus ook voor moeten zorgen dat de man ER gewoon niet bij raakt. En zeker niet doen alsof hun neus bloedt zeggende wij moeien ons daar niet mee.
(Dat heb ik ook een keertje meegemaakt).

eylis

#43 , 21 okt 2011 15:18

daar sluit ik me volledig bij aan. Geweld is een misdrijf. En poster: als er in je omgeving mensen je proberen te vertellen dat als hij geweld gebruikt daar altijd ook een reden voor is en dat je dus zo moeten proberen om die redenen te vermijden. Wel dat is eigenlijk gevaarlijke raad. Geweld mag nooit getolereerd worden. En de goedbedoelende mensen uit de omgeving culpabiliseren je hiermee ook nog eens: het komt er bijna op neer dat je dus zelf maar moet zorgen dat die agressie mindert, dat jij zelf die agressie uitlokt....
Neen dus: ieder mens moet deze grenzen respecteren.Geweld kan en mag niet.
Zoals Fransiscus zegt: er moet opgetreden worden omdat de dader zou stoppen en dan pas kan er aan een herstelbeleid gedacht worden. Als de dader niet weet binnen welke grenzen men uiting kan/mag geven aan z'n frustratie/woede/... dan bakent de wet die grenzen af. In teveel van de gevallen trachten slachtoffers het nog maar eens te proberen tot die ene keer te veel...

lucgescheiden

#44 , 21 okt 2011 16:06

Zeg dat tegen de Grieken die op straat komen demostreren, omdat zij hun gezin niet meer gevoed krijgen.
En daarbij geweld plegen om de aandacht op deze onmenselijkheid te vestigen.

Elk mens heeft een tollerantie-grens voor wat hij ziet als onrechtvaardigheid en/of onmenselijkheid.
Als men merkt dat; men in het nauw gedreven werd, dan is deze grens zeer vlug bereikt.
En ook de belgische wet herkent zoiets als 'een vlaag van zinsverbeistering' om aan dergelijke
volkomen menselijke reacties tegemoet te komen....
Waarom? omdat de wet tevens verplicht is om mensen tegen zichzelf te beschermen.

Hier gaat het om een ouder die zich in het nauw gedreven voelt.
Zoals ik mag begrijpen bestaat er al een heel dossier over zijn geweldplegingen.

Is het dan zo 'culpabiliserend' om een tegenpartij aan te raden; de onmin niet ten spits te drijven? opdat deze ouder niet door het lint zou gaan?
Poster weet perfect wat er is gebeurd, zij zal dit dus in de correcte context kunnen plaatsen van zodra
beide partijen hun kalmte hervonden, en een oplossing voor handen is.

In mijn eigen scheiding: was het voor de rechtbank voldoende om aan te halen dat de ouder zich 'latent bedreigd voelde' om haar gelijk te halen. Mss had ik het stukgooien van een stapel soepborden eveneens als 'gewelddaden' kunnen aangeven...
Maar: zou dit iets verminderd hebben aan de onmin, waarmede je na de echtscheiding dient voort te leven?
Zou dit iets verbeterd hebben aan de huidige afwezige communicatie inzake de kinderen?
NEEN!
M.a.w. de wetten inzake geweld toepassen, kan altijd. Ze zijn er, en u kan ze hanteren naar believe.
Of dit een lange termijn-oplossing in de hand werkt voor alle gezinsleden, is daarbij echter sterk te betwijfelen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#45 , 23 okt 2011 15:24

""""Lucgescheiden
M.a.w. de wetten inzake geweld toepassen, kan altijd. Ze zijn er, en u kan ze hanteren naar believe.
Of dit een lange termijn-oplossing in de hand werkt voor alle gezinsleden, is daarbij echter sterk te betwijfelen.""""
Daar ben ik niet mee akkoord. U spreekt uit eigen ervaring. Ik heb enkele honderden cases als ervaring.
Het geweld is gebeurd heeft plaatsgehad en is idd ergens door veroorzaakt dat klopt.
Geweld is strafbaar dat is de wet en de wet geeft een bescherming aan diegene die het nodig hebben (of ze probeert het toch). De aangifte dient ook om de geweld plegende partij duidelijk te maken dat de grenzen van de maatschappij ook overschreden werden
Een rechter en zelfs het openbaar ministerie heeft een hele reeks van mogelijkheden.
Op een honderdtal gevallen van Intra-Familiaal-Geweld blijkt slechts een minderheid te hervallen ...NADAT er herstelactiviteiten waren opgelegd. Deze activiteiten zijn in de therapeutische sfeer. (natuurlijk ook contactverbod, straatverbod om de zaak te ontmijnen en een stok achter de deur te houden). Onderzoek naar daderprofielen en hulp bevestigen deze tendens.
Men moet werken aan de oorzaken van het probleem.
Maar geen aangifte bij politie doen is geen goed idee.
Voor de rest ....geloof me vrij ik heb heel wat vonnissen/arresten gelezen waar de haren mij ten bergen bij rezen.
In een ervan stond zelfs zoiets als 'dat de vader het recht had zijn dochter(s) te kastijden en in een donkere kamer of de kelder op te sluiten'.
Of een arrest waarin stond dat de moeder persoonlijk moest zorgen dat de kinderen bij de vader kwamen (andere kant van het land)..de vader moest ze blijkbaar dan weer niet terugbrengen, dan waren ze plots groot genoeg om zelf met tram en trein en bus naar huis te gaan (-12 en -15 jaar).

Terug naar “Echtscheiding”