Bedreiging ..

heleen

#46 , 12 apr 2006 08:09

Hebben jullie eigenlijk wel een idee hoeveel pijn je iemand doet die mishandeld werd door te zeggen dat het zijn/haar eigen schuld is???
Beseffen jullie eigenlijk wel wat jullie zeggen???
Uitlokking gescheiden vaders???

Aub zeg, zeg dan meteen dat iemand die verkracht werd het ook heeft uitgelokt omdat ze een kort rokje aanhad of een decollet?e had...

Dus volgens jullie moet de (toekomstige) dader met meer respect behandeld worden en dan gebeurd zoiets niet.

Jaren aan een stuk werd ik door mijn ex onderdrukt, ik ben altijd een heel volgzaam "vrouwmens" geweest, onderdanig zelfs, dat zit in mij, weet ook niet hoe het komt, is gewoon zo.
Altijd ervoor zorgen dat, zelfs als ik moe was na het werk, er vers gekookt eten was tegen dat man thuis kwam, dat ik zelf thuis was, dat de kinderen hun huiswerk gemaakt hadden en gedouched waren, dat het huis piekfijn in orde was, sloefkes van man klaar stonden, noem maar op.
Hem opwachten aan de deur, echt blij zijn dat hij thuis kwam met een kus begroeten....
Maar als ik dan eens ziek was en hij eens iets moest doen dan kwam het gezeur... waar is dan het respect dat ik verdiende?

Bij een ongeplande zwangerschap, waar ik toch blij mee was, eiste hij abortus. Toen ik na enkele weken een miskraam had was het voor hem opgelost, geen steun geen begrip...
Toen ik een dag na de miskraam geen sex wou heeft hij maar genomen waar hij vond dat hij recht op had, onder dwang.

Toen ik uiteindelijk niet meer kon en zei dat ik wou scheiden kwamen de klappen.

En dan moeten lezen dat ik dan maar wat meer respect had moeten opbrengen....

Wat ik hierboven schreef zijn maar een paar dingen, natuurlijk is er veel meer gebeurd maar ik wil niet te herkenbaar over komen.
Ik zeg ook niet dat ik perfect was in ons huwelijk, als het fout gaat ligt het aan beide personen. Wat ik wel zeg is dat ik hem steeds met respect heb behandeld en graag gezien heb tot ik zag dat ik geen respect kreeg en als voetveeg werd gebruikt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
albertmotar
Topic Starter

#47 , 12 apr 2006 11:57

Hallo,
Ik kan volgen wat u ondergaat ik heb hetzelfde als man meegemaakt met uitzondering van dat zwanger worden natuurlijk.
Wel is het nu zo in mijn gaval dat alles in de laatste uren aan het keren is tegen mij.
EN DAT DOET PIJN !!!!!!!!
Heb lang gehoopt dat ik in alle rust dit kon lostlaten en kalm een scheiding inzetten maar niets is minder waar.
Momenteel hebben zelfs mijn eigen kinderen en ouders geen enkel grijntje van medelijden voor alles en nog wat.
Gelukkig is er nog ??n iemand die mij wel steunt maar wat als die het opgeeft.
Soms heb ik zin om alles los te laten niets meer te doen en gewoon ja dat ene gewone doen waar eenieder zich niet voor mogelijk houdt.

Ik .......

Kon ik de klok maar 17 jaar terugdraaien kon ik maar
ach wat heeft het voor zin ........

????????????

heleen

#48 , 12 apr 2006 12:08

Ik weet wat je bedoeld, maar je moet volhouden, ook al lijkt het nu niet zo, er komen betere tijden.

Tegen mij heeft ook iedereen zich gekeerd toen ik uiteindelijk weggegaan ben.
"Men" vond het aannemelijker om zijn roddels te geloven nl. dat ik wegging voor een andere man, dan om te geloven dat hij me mishandelde.

Hij deed zich voor de buitenwereld ook altijd zo anders voor, de perfectie zelf, charmant, alles erop en eraan.

Tja en ik zat er door...
"Vrienden" van jaren lieten me in de steek, zelfs familie van mij..., ze vonden dat ik dat mishandelen niet had mogen aangeven aan politie want dat ik zo zijn "toekomst" afpakte...

Dus ik begrijp dat gevoel, en dat zal nog even duren, maar het belangrijkste is dat jij weet dat het niet zo is en dat je met opgeheven hoofd door het leven gaat.
Zij zal ooit zichzelf wel tegenkomen, is het niet vroeg, dan is het laat, maar ze blijft geen gelijk halen,ooit valt ze door de mand.

Praat rustig met je ouders en kinderen, leg uit wat er is, niet beschuldigend, maar gewoon zo objectief mogelijk.
En als ze je niet willen steunen, wat ik betwijfel, moet je nog doorgaan, voor jezelf!
:wink: "want je bent het waard"

Komaan, er wachten je nog veel goede jaren, met nieuwe ontmoetingen, nieuwe mensen in je leven, ECHTE vrienden...
Geloof me, ik weet waarover ik spreek
Geduld en doorzettingsvermogen heb je nu nodig
komaan, ga ervoor!

Reclame

gescheiden vaders

#49 , 12 apr 2006 12:58

Hebben jullie eigenlijk wel een idee hoeveel pijn je iemand doet die mishandeld werd door te zeggen dat het zijn/haar eigen schuld is??? Beseffen jullie eigenlijk wel wat jullie zeggen??? Uitlokking gescheiden vaders???
Echt zielig, zo'n tussenkomst. Ik heb enkel gezegd dat de hulpverlening zich blindstaart op de Duluth-theorie, maar dat uitlokking een veel belangrijker oorzaak van partnergeweld is. En ik heb ook niet gezegd dat uitlokking via minirok of sexy kleding gebeurt, wel door een opeenstapeling van dagdagelijkse kleine pesterijen. En ik gaf als voorbeeld een man die doodmoe (kapotgewerkt voor het gezinsinkomen) thuis komt: hij heeft weer 9 uur keihard gewerkt. Vrouw zegt "ge stinkt". Man vraagt "wat hebben jullie gegeten?". Vrouw antwoordt "het is al op". De volgende dag is het de wekker die "per ongeluk" afgezet werd zodat de man te laat op zijn werk komt. Het zijn dat soort pesterijen, elke dag opnieuw, die ervoor zorgen dat de stoppen bij die man op een dag zullen doorslaan.

Pas als de hulpverlening ook aandacht zal hebben voor dat soort partnergeweld zal het probleem kunnen opgelost worden. Maar ik maak me, eerlijk gezegd, weinig illusies: reacties zoals die van heleen tonen aan dat de vrouwenbeweging niet van plan is om het verworven recht, namelijk de exclusiviteit op het slachtoffer zijn, op te willen geven.

heleen

#50 , 12 apr 2006 13:01

Wel gescheiden vaders gij zijt nen ongelooflijk
grote klotelul!!
en ik ben veel te goed om ook nog maar ??n woord aan z'on
zieke perverse geest vuil te maken
salu, onozel manneke dat zich verschuilt achter allerlei theori?en!

Lex

#51 , 12 apr 2006 13:27

Gelieve dergelijke 'Scheldtirades' achterwege te laten,aub!

nanou

#52 , 12 apr 2006 13:29

Beste Heleen,

Wat gescheiden vaders schrijft klopt als een bus en komt vaker voor dan je denkt.
Mijn huidige man is zo door zijn ex behandeld. Toen ik hem leerde kennen( 3j na hun scheiding) was hij een wrak op alle gebied. Zijn "lieve ex" heeft hem jaren verweten dat hij niets waard was, hij alleen maar goed was om geld binnen te brengen, tussen de lakens noemde ze hem "een prutser", de kinderen zijn hem bijna afgenomen omdat zijn "lieve ex" hem niet bekwaam vond als vader terwijl hij hun verzorgde als zij de bloemetjes ging buiten zetten. Ze heeft hem al die jaren zodanig vernederd dat hij nu pas na 5 geweldige jaren met mij terug in zichzelf begint te geloven, dat hij beseft dat hij geen "prutser" is, niet tussen de lakens en niet erbuiten.
Vrouwen kunnen gemeen zij geloof me vrij, ik ben er ??n.
Er zijn vrouwen die mishandeld worden, dat is een feit, en die moeten geholpen worden maar je kunt ook je ogen niet sluiten voor feit dat er ook gekraakte mannen zijn, die, gelijk gescheiden vaders het schrijft, gepest, vernederd, geestelijk kapot gemaakt door hun ex-vrouw.

Nanou

Anke
Contacteer: Website

#53 , 12 apr 2006 14:40

Wel gescheiden vaders gij zijt nen ongelooflijk
grote klotelul!!
en ik ben veel te goed om ook nog maar ??n woord aan z'on
zieke perverse geest vuil te maken
salu, onozel manneke dat zich verschuilt achter allerlei theori?en!

Ik ben de mening toegedaan dat zulke interventies meer zeggen over heleen dan over gescheiden vaders. Thans blijkt dat heleen slechts ??n missie heeft, namelijk: mannen uitroeien! Verder sluit ik mij aan bij Lex. Dit forum is GEENSZINS bedoeld om mensen uit te schelden, doch wel om ze (in de mate van het mogelijke) te helpen inzake het juridisch kluwen van heden ten dage.

Ik meen dan ook dat heleen met aandrang dient verzocht te worden het forum te verlaten.
Laatst gewijzigd door Anke op 12 apr 2006 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.

heleen

#54 , 12 apr 2006 14:46

Tot hier de vrijheid van meningsuiting?

Iemand diep kwetsen mag zolang je maar geen "krachtwoorden" gebruikt en je verstopt achter "intelligent" klinkende clich?s...

Waarom is de discussie hier begonnen?
Om albermotard te helpen en volgens mij heb ik dat als ??n van
de weinigen gedaan vanuit mijn hart!

albertmotar
Topic Starter

#55 , 12 apr 2006 15:09

Heleen,
Bedaar even toe ik zie hierin een reactie van mijn o toch zo lief ...
Momenteel ben ik in de laatste maand een kleine 10 kilo afgevallen
(vrouwen zijn daar waarschijnlijk jaloers van) maar met zo'n lieve vrouw
zo je voor minder !!!!!!!

Wel kan ik niet begrijpen waarom er scheldpartijen ontstaan uit het feit dat ik 16 jaar vernedert en geslagen werd voor prullen.
Misschien is je vertrouwen in mannen weg maar ze zijn niet allemaal zo weet je.
Weet je wat ik nu zou willen doen gewoon het vliegtuig op ver weg en een nieuwe start nemen met mensen die wel een andere nemen zoals ze zijn .

Maar na goed lezen stel ik mij de vraag om volgende vaststelling:
"bij vrouwen zijn de kwetsuren ernstiger ..."

Wat doe je dan met die beet die ik iedere morgen zie als ik in de spiegel kijk? Niet dat ze zo erg is maar in de winter meer getekend dan in de zomer!

Laat ons bescheiden blijven en hopen dat het als maar beter wordt.

Albertmotar. :!:

gescheiden vaders

#56 , 12 apr 2006 15:23

Maar na goed lezen stel ik mij de vraag om volgende vaststelling:
"bij vrouwen zijn de kwetsuren ernstiger ..." Wat doe je dan met die beet die ik iedere morgen zie als ik in de spiegel kijk? Niet dat ze zo erg is maar in de winter meer getekend dan in de zomer!
albertmotar, ik heb niet gezegd dat de kwesturen bij vrouwen altijd ernstiger zijn: ik heb letterlijk gezegd dat ze meestal ernstiger zijn (meestal = niet altijd = bv. niet bij jou).

Dat is ??n van de conclusies van die 174 studies van de California State University over intrafamiliaal geweld

http://www.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm

albertmotar
Topic Starter

#57 , 12 apr 2006 15:48

Geen probleem gescheiden vaders kan dit verstaan.

Mijn situatie wordt met de minuut slechter en aangezien in op kantoor
zit en dus thuis alles wordt aangevochten zie ik de tunnel plots voor mij
dichtgaan begrijp je...
Ik probeer wel moed te halen uit dingen die mij wel nauw aan het hart liggen zoals echte vrienden .......

:cry:

krissie

#58 , 12 apr 2006 17:33

Mensen toch! Iedereen heeft hier de beste bedoelingen denk ik, maar door het feit dat het op die manier gaat word alles uit zijn context getrokken. Albertmotar mag wel niet vergeten dat Heleen hier probeerde hem te helpen en haar hart liet spreken! Gescheiden vaders moet ongelofelijk frustrerende zaken meegemaakt hebben en reageerde op zijn manier , elsje op haar manier , door situatie,s die ze meemaakte vanop het werkveld . Maar met mijn gezond boerenverstand zeg ik van : ik maakte ook erge zaken mee (relationeel) maar hoe dan ook ieder geval is een ander verhaal......en iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe je het oplost. Je kunt w?l de mening van iemand anders vragen maar iedereen voelt zijn eigen verdriet, zijn eigen verhaal anders aan. En niemand maar dan ook niemand kan zich in de huid verplaatsen van de andere en daarom denk ik van iedereen wil hier zijn verhaal doen , maar bij de andere wordt het verkeerd begrepen .............Fijne Paasdagen aan allen
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

gescheiden vaders

#59 , 12 apr 2006 17:54

Mensen toch! Iedereen heeft hier de beste bedoelingen denk ik, maar door het feit dat het op die manier gaat word alles uit zijn context getrokken. Albertmotar mag wel niet vergeten dat Heleen hier probeerde hem te helpen en haar hart liet spreken! Gescheiden vaders moet ongelofelijk frustrerende zaken meegemaakt hebben en reageerde op zijn manier , elsje op haar manier , door situatie,s die ze meemaakte vanop het werkveld . Maar met mijn gezond boerenverstand zeg ik van : ik maakte ook erge zaken mee (relationeel) maar hoe dan ook ieder geval is een ander verhaal......en iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe je het oplost. Je kunt w?l de mening van iemand anders vragen maar iedereen voelt zijn eigen verdriet, zijn eigen verhaal anders aan. En niemand maar dan ook niemand kan zich in de huid verplaatsen van de andere en daarom denk ik van iedereen wil hier zijn verhaal doen , maar bij de andere wordt het verkeerd begrepen .............Fijne Paasdagen aan allen
Wat mij betreft is je analyse in elk geval totaal verkeerd: ik maak het zelf niet mee / heb het zelf niet meegemaakt, integendeel zelfs: ik heb verblijfs-co-ouderschap en gezags-co-ouderschap, 50/50 en geregeld via bemiddeling. Dat geeft me wellicht voldoende energie om het rationeel op te nemen voor hen die door een hel gaan ?n tegelijk als dader afgeschilderd worden.
Laatst gewijzigd door gescheiden vaders op 12 apr 2006 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex

#60 , 12 apr 2006 22:47

Ik meen dan ook dat heleen met aandrang dient verzocht te worden het forum te verlaten.
Cui bono?

Terug naar “Echtscheiding”