Echt zielig, zo'n tussenkomst. Ik heb enkel gezegd dat de hulpverlening zich blindstaart op de Duluth-theorie, maar dat uitlokking een veel belangrijker oorzaak van partnergeweld is. En ik heb ook niet gezegd dat uitlokking via minirok of sexy kleding gebeurt, wel door een opeenstapeling van dagdagelijkse kleine pesterijen. En ik gaf als voorbeeld een man die doodmoe (kapotgewerkt voor het gezinsinkomen) thuis komt: hij heeft weer 9 uur keihard gewerkt. Vrouw zegt "ge stinkt". Man vraagt "wat hebben jullie gegeten?". Vrouw antwoordt "het is al op". De volgende dag is het de wekker die "per ongeluk" afgezet werd zodat de man te laat op zijn werk komt. Het zijn dat soort pesterijen, elke dag opnieuw, die ervoor zorgen dat de stoppen bij die man op een dag zullen doorslaan.Hebben jullie eigenlijk wel een idee hoeveel pijn je iemand doet die mishandeld werd door te zeggen dat het zijn/haar eigen schuld is??? Beseffen jullie eigenlijk wel wat jullie zeggen??? Uitlokking gescheiden vaders???
Wel gescheiden vaders gij zijt nen ongelooflijk
grote klotelul!!
en ik ben veel te goed om ook nog maar ??n woord aan z'on
zieke perverse geest vuil te maken
salu, onozel manneke dat zich verschuilt achter allerlei theori?en!
albertmotar, ik heb niet gezegd dat de kwesturen bij vrouwen altijd ernstiger zijn: ik heb letterlijk gezegd dat ze meestal ernstiger zijn (meestal = niet altijd = bv. niet bij jou).Maar na goed lezen stel ik mij de vraag om volgende vaststelling:
"bij vrouwen zijn de kwetsuren ernstiger ..." Wat doe je dan met die beet die ik iedere morgen zie als ik in de spiegel kijk? Niet dat ze zo erg is maar in de winter meer getekend dan in de zomer!
Wat mij betreft is je analyse in elk geval totaal verkeerd: ik maak het zelf niet mee / heb het zelf niet meegemaakt, integendeel zelfs: ik heb verblijfs-co-ouderschap en gezags-co-ouderschap, 50/50 en geregeld via bemiddeling. Dat geeft me wellicht voldoende energie om het rationeel op te nemen voor hen die door een hel gaan ?n tegelijk als dader afgeschilderd worden.Mensen toch! Iedereen heeft hier de beste bedoelingen denk ik, maar door het feit dat het op die manier gaat word alles uit zijn context getrokken. Albertmotar mag wel niet vergeten dat Heleen hier probeerde hem te helpen en haar hart liet spreken! Gescheiden vaders moet ongelofelijk frustrerende zaken meegemaakt hebben en reageerde op zijn manier , elsje op haar manier , door situatie,s die ze meemaakte vanop het werkveld . Maar met mijn gezond boerenverstand zeg ik van : ik maakte ook erge zaken mee (relationeel) maar hoe dan ook ieder geval is een ander verhaal......en iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe je het oplost. Je kunt w?l de mening van iemand anders vragen maar iedereen voelt zijn eigen verdriet, zijn eigen verhaal anders aan. En niemand maar dan ook niemand kan zich in de huid verplaatsen van de andere en daarom denk ik van iedereen wil hier zijn verhaal doen , maar bij de andere wordt het verkeerd begrepen .............Fijne Paasdagen aan allen