#52 , 24 okt 2011 12:23
Je kan de discussie over wat er eerst was de kip of het ei, (lees: de ouder agressie of de gewelddaden) dan wel naar een discussieforum verbannen, het is inderdaad zo dat de rechtbank enkel over de gewelddaden zal oordelen.
En het is net daarmee dat rechtbanken zich schuldig maken aan discriminatie tussen twee ouders.
Ik spreek me dan niet uit over deze specifieke situatie, ik wil enkel wijzen op de het gevaar dat erin zit!
In dit geval is (of wordt) de vader veroordeeld, zoveel is duidelijk.
Wanneer, en in welke mate, deze vader zijn kind nog zal zien, zal aldus afhangen van een rechter die, volgens u, geen rekening zal houden met de omstandigheden.
Dit wil betekenen dat het kind wordt veroordeeld om zonder de volledige zorg van de vader op de wereld te komen.
Dit terwijl het een veroordeling zou betreffen inzake de onmin tussen beide ouders.
Hoe u dit ook draait of keert, dit is onrechtvaardig naar het ongeboren kind.
U weet best dat elke organisatie na de bevalling om de vader het kind te laten zien;
NOOIT nog tot een zelfde ouder-kind relatie zal leiden, als zonder de veroordeling.
Als poster dit niet als een antwoord wil zien op haar vragen, dan
mss wel als waarschuwing voor de gevolgen, en meer bepaald voor de toekomst van het kind.