Scheiding met EOT en Pro-deo advocaten lukt niet ?

GeorgesV
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Scheiding met EOT en Pro-deo advocaten lukt niet ?

#1 , 10 mar 2019 14:34

We zijn via pro-deo advocaten (ieder een advocaat) aan het proberen om een EOT scheiding op te starten, maar blijkbaar nemen de 2 advocaten geen contact op met elkaar ! We zitten dus muurvast en zo gelijk het nu thuis "botert" kan het niet verder!
Eerst hebben wij geprobeerd om via consulenten bureau's te starten maar daar ging het ook niet verder!
onze situatie is natuurlijk niet zo simpel aangezien we ook nog 5 kinderen thuis hebben, ik werkende ben en mijn vrouw huisvrouw is en dus geen inkomen heeft.
Zou hiermee willen vragen of er misschien lezers of leden zijn die ook in zo een verwikkeling zitten ?
korte schets; 36 gehuwd ... ik werk, vrouw is thuis (huishouden en kinderen (5)) eigen woning (afbetaald met een nog te betalen verbouwing tot april 2023 (271€) en zij vraagt om te scheiden !
Ben zowat ten einde raad omdat ik niet juist weet of te weten kom wat me boven het hoofd hangt ! (zoals ; alimentatie onderhoudsgelden ,kids , woning(in onverdeeldheid) enz..
Iemand met raad ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024

#2 , 10 mar 2019 23:15

Probeer toch best overeen te komen bij de verdeling en het hoederecht van de kinderen.
Bij een vechtscheiding zijn de advokaten de enige €€€€€ winnaars.

Kan je niet voorstellen aan die advokaten om eens een gemeenschappelijke (je, je vrouw en beide advokaten)
te hebben ?
Als er niet overlegd wordt, gaat iedere advokaat een regeling in het voordeel van zijn eigen klant voorstellen, en proberen het onderste uit de kan te halen, wat jullie nog meer tegen elkaar zal opzetten.
Advokaten hebben er ook belang bij om de zaken zo lang mogelijk te rekken, des te meer kunnen ze inkasseren.

Bij mijn eigen scheiding konden we gelukkig nog wat overeenkomen ivm wie krijgt wat en hoe, daarmee zijn we naar een notaris gegaan, die alles deftig op papier gezet heeft en ook de overdracht van het huis geregeld heeft, om daarna een EOT bij de rechtbank aan te vragen.
De rechter heeft dan nog wat extra verduidelijkingen ivm hoederecht van de kinderen gevraagd, en daarmee was het opgelost.

GeorgesV
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2019 10:13

Bedank voor je reactie,
Maar ik twijfel of "onze" advocaten zouden gaan samen zitten met ons, mijne heeft al tot 2x toe geprobeerd om met die van mijn vrouw een
overleg te hebben maar geen reactie gekregen. Antwoord gewoon niet op de emails !
heb wel al gehoord om eventueel via een notaris een soort van overeenkomst op papier te zetten...misschien! Info vragen kost niets.
Ben alleen bang dat er veel om mij afkomt en dat de vrouw er beter uitkomt , daar zit ik vooral mee.
Zij wil dat ik mijn domicilie ergens anders zet zodat zij dan leefloon kan aanvragen, maar daar doe ik niet aan mee !
iedereen raad dit af want anders heb ik geen been om op te staan, net of ik dan gewoon alles achter laat!
Niet dat ik alles op haar wil laten afkomen, maar aangezien ik de enige ben die loontrekkende is.. zou me dat wel eens zuur kunnen opbreken.
Maar raad en hulp vragen is niet gemakkelijk, zeker niet door ons gezinssituatie!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”