Verdeling kindergeld uitspraak

Kittyy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verdeling kindergeld uitspraak

#1 , 14 mar 2019 21:21

Hallo,

Ik ga proberen direct duidelijk mijn vraag te stellen en het niet al te mang te maken 😊

Ik ben nu bijna 2 jaar officieel gescheiden , nog steeds met advocaten bezig.
We komen met niets overeen.
Kinderen zijn verdeeld co ouderschap. Ik ben uit het huis gezet , 1 maand de tijd om een nieuwe woonst te zoeken voor mij en de kids.
Die eerste uitspraak ook heeft de rechter beslist dat het kindergeld tot mij volledig werd toegekend en de bijzondere kosten van de kids 2/3 voor hem en 1/3 voor mij.
Hij heeft ook aanzienlijk een veel hoger inkomen. Daarom had de rechter dit ook beslist.
Hij ging hier niet mee akkoord en enkele maanden later zaten we terug bij de rechtbank.
Weer even later was de uitspraak dat ik hem iedere maand 150€ moest geven. Dit had de rechter toen beslist omdat ik op termijn toch wat meer wil verdienen en daarom werd dit zo beslist.
Onbegrijpelijk voor mij eigenlijk dat de rechter zich al gebaseerd heeft op iets wat er nog niet is.
Maar ok , ik wilde me er bij neerleggen omdat ik een einde wil aan het Ping Pong gedoe. Ook al is het heel erg zwaar.
Toch vond hij het nog niet voldoende en heeft hij me laten oproepen voor hoger beroep.
Om toch meer kindergeld te krijgen en de bijzondere kosten ieder de helft.
Maanden later in het hof van hoger beroep.
Even later uitspraak dat hij de eerste rechter niet tegenspreekt en het zo laat gelijk het is.
als ik wat meer verdienen dan zouden we financieel gelijk staan. Maar dit is nu nog niet het geval.

Nu mijn vraag is...
kan hij op termijn mij nog eens laten oproepen ivm de verdeling kindergeld ?
En moet hier een bepaalde tijd tussen verstreken zijn of kan hij al na een half jaar dit opnieuw doen.

Ik heb een nieuwe vriend sinds kort. Dit wist de rechter ook maar heeft geen rekening gehouden ermee.
We wonen niet samen en ieder heeft ook zijn eigen financiële.

Op termijn wil in starten als zelfstandig bijberoep. In een functie waar niet de meeste centen binnen komen maar het is wel mijn passie.

Wat kan hij nu nog verder doen ?
Ben ik verplicht om zelf aan te geven als ik beetje meer zou verdienen ? Of ooit als ik zou samen wonen ? Ongeacht dat we geen gemeenschappelijke rekening zullen hebben.
Dit is allemaal in toekomst gerichte gedachten nog geen realiteit. Maar wil toch voorbereid zijn op wat hij mijn ex ermee kan.

Kan hij nog meer van mij gaan eisen dan buiten het kindergeld ?
Stel dat ik nu toch goed zou verdienen ( wat in de fotografie tegenwoordig niet makkelijk is met de iPhone ) zou hij dan onderhoudsgeld kunne vragen ook ?

Dus je ziet toch veel vragen. Hopelijk iemand met eerlijke antwoorden 😊

Alvast bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK

#2 , 15 mar 2019 11:59

Uw nieuwe partner hoeft niet mee te betalen voor kinderen van u en uw ex. Daar zou ik me dus geen zorgen in maken.

De rest kan ik eerlijk gezegd niet onmiddellijk op antwoorden

Kittyy
Topic Starter

#3 , 16 mar 2019 13:35

Dank je voor je reactie !
Stel dat ik dus ooit ga samen wonen of mis ooit terug zou trouwen, en hem zijn geld kunnen ze dan niet komen ?
In het slechtste geval mis meer kindergeld eisen van mij dan ?
Ik ben zelf bang om meer te gaan verdienen om te starten in bijberoep omdat ik bang heb dat hij meer van mij gaat willen afnemen.

Hoger beroep is nu een dikke maand geleden uitgesproken van het kinder geld. En stel me echt de vraag op welke termijn hij dit weer kan herzien of mis dat het niet kan...
er moet toch een einde aan komen ook. Dat er een punt gezet kan worden, denk ik dan.
Ge kunt toch niet eeuwig blijven moeten uitkijken met wat je doet omdat de ander op je geld zit...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”