Hallo,
mijn naam is Kelly en ik zit met een vraag. Hopelijk kan ik op dit forum mijn antwoord vinden.
Mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden en er was beslist dat er co-ouderschap ging zijn voor mij en mijn zus. Ik was op dat moment 9 jaar (ben geboren in 1990) en mijn zus was er 3 (zij is geboren in 1996).
Vanaf 2000 heeft mijn vader echter geen onderhoudsgeld meer betaald, nog voor mij, nog voor mijn zus.
Kort daarna heb ik ook besloten om voltijds bij mijn moeder te wonen. Vanaf 2004 heb ik ook geen enkel contact meer met mijn biologische vader.
Ik ben van plan om vanaf het moment dat ik 18 wordt (binnen 2 maand) om mijn vader aan te klagen en al het achterstallige onderhoudsgeld terug te vorderen.
Nu is mijn vraag of ik wel een kans maak dat al dat geld terug krijg.
Kan het niet zijn dat de rechter beslist dat de feiten verjaard zijn en dat mijn moeder of ikzelf dat al veel langer moest gedaan hebben?
Ook zou ik willen weten om hoeveel geld het hier ongeveer gaat.
Ik weet dat er dertijd beslist is om 175 euro te betalen per maand voor mij en mijn zus samen. Maar ik weet ook wel dat dit bedrag om de zoveel jaar aangepast wordt aan onze leeftijd.
Mijn vragen zijn dus:
- maak ik een kans dat ik al het achterstallig onderhoudsgeld terug krijg?
- om hoeveel geld zou het hier ongeveer gaan?
Hopelijk kan er iemand mij helpen.
PS ik ben ook van plan om binnekort naar een advocaat te gaan om nog meer uitleg.
Bedankt!