Plausibele omstandigheden die voor mij nadelig zijn: Wie neemt de nadelen?

richard01
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plausibele omstandigheden die voor mij nadelig zijn: Wie neemt de nadelen?

#1 , 14 apr 2019 19:08

De voornaamste reden waarom mijn vrouw kiest voor echtscheiding, is dat ik in België moeizaam werk aangeboden krijg op de Belgische arbeidsmarkt. De praktijk heeft zich hier bewezen: Ik heb een totaal van jaren van werkloosheid. Dit kan te maken hebben met mijn persoonlijkheid, Nederlandse afkomst, academische achtergrond, brede werkervaring, en inmiddels het feit dat ik vijftiger ben.

Daarom heb ik onlangs besloten om terug te keren naar Nederland (ik leef feitelijk gescheiden). Ik zie hier meer en sneller kansen tot het vinden van een nieuwe baan dan in België.Die keuze heeft echter wel consequenties bij de uitwerking van de echtscheiding, zoals: de verdeling van verblijf van de kinderen (de onmogelijkheid van co-ouderschap), verdeling van de onderhoudskosten en het ontbreken van 80% fiscale aftrek in Nederland.

Mijn vraag is: Gaan die financiële consequenties van mijn uitwijk naar Nederland volledig op mij terecht komen, of kan dit onderling bepaald worden met mijn vrouw in de verdeling van onderhoudskosten voor de kinderen? Gaat het familiegerecht aanvaarden dat ik minder bijdraag door de bovengenoemde redenen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding