Beste
Na enkele jaren procederen en communiceren via advocaten en rechters, is het stil tussen mij en mijn ex.
Er is zo geod als geen communicatie meer, enkel de echt nodige communicatie over de kinderen.
Mijn ex probeert me door kleine dingen nog wel het leven zuur te maken (wil niet meebetalen voor kids-id's, wil niet meebetalen voor sportactiviteiten van de kinderen, wil niet meebetalen voor de hospitalistatieverzekering van de kinderen, ...) maar naar de buitenwereld toe speelt hij de perfecte ex. Staat hij voor de deur om de kinderen te brengen op op te halen, heeft hi jaltijd gemene opmerkingen voor me klaar ( de kinderen hebben niet de juiste schoenen aan, ik moet een warmere jas aandoen, hun haar is te lang...) maar hij comminiceert altijd via email, en daarin speelt hij de perfecte vader.
Hij laat me nooit iets weten over wat er in zijn periode gebeurd, en ondertussen doe ik hetzelfde, tenzij het gaat over school, of als de kinderen medicatie moeten nemen.
De school gaf een briefje mee dat je moet invullen om te melden of je kind meedoet aan het schoolfeest. De kinderen zijn bij de papa dat weekend, dus ik vraag hem om dat briefje in te vullen en in de boekentas te steken, hij antwoordt daarop dat dat niet nodig is, dat hij de leerkracht wel via mail op de hoogte zal houden (ik mag dus niet weten of hij met de kinderen naar schoolfeest gaat of niet).
Nu schrijft hij me een mail dat mijn dochter hem vertelde dar ze met mij naar de dokter geweest is omdat ze dacht dat ze een blaasontsteking had, hij vindt het het niet kunnen dat ik hem hier niet over inlicht, hij moet op de hoogte zijn.
Nu, ik ben met mijn dochter naar de dokter geweest, maar er is niks aan de hand, dus heb hem ook niks gezegd.
Moet ik blijven reageren op zijn verwijtende emails die heel achterbaks zijn en enkel mooi zijn naar de buitenwereld toe, of mag ik deze gewoon negeren ?
Ik ben het kat en muis spel beu, ik ben de verwijten beu, ik wil niet meer meedoen met zijn spelletjes.