info eigendom

steve d
Topic Starter

info eigendom

#1 , 09 aug 2008 15:48

Sedert 9 juni is mij ex-vriending weg, heb nu enkele weken haar domilcilie laten veranderen(door vast stelling politie) omdat zij dit weigerde te veranderen. ondertussen is mijn lening voor dit huis (en haar uitkoop) goedgekeurd. Nu komt ze te zeggen dat ze me kan verplichten huur te betalen voor onze woning aan haar omdat ik hier verblijf, kan ze dit? volgende vraag: in welke hoedanigheid mag zij dit huis nog betreden en mag zijn nog materiaal uit dit huis meenemen nu haar domilcilie verandert is? wij waren feitelijk samenwonend. kan zij nog iets eisen van materiaal of geld?
Dank u
Steve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 09 aug 2008 16:11

Uw vriendin mag een bewoningsvergoeding vragen....

steve d
Topic Starter

#3 , 09 aug 2008 16:50

over welk bedrag spreken we dan? vindt daar niks van terug dat ze dit kan eisen, het is ook mijn eigendom, hoe kan ze daar nu iets voor aanrekenen?

Reclame

Lex

#4 , 09 aug 2008 19:40

over welk bedrag spreken we dan? vindt daar niks van terug dat ze dit kan eisen, het is ook mijn eigendom, hoe kan ze daar nu iets voor aanrekenen?
Het is maar voor de 'helft'(denk ik toch?) uw eigendom...op het gebruik van de andere helft zal u een bewoningsvergoeding moeten betalen. Als het over geld gaat, spreken we over de helft van de huurwaarde van een gelijkwaardige woning in uw buurt, de marktwaarde dus...

U vriendin moet dan weer bijdragen, voor de helft, in de hypotheek...

Terug naar “Echtscheiding”