eigendom en scheiding

Kreeft
Topic Starter

eigendom en scheiding

#1 , 30 mei 2006 20:21

Hallo,

M'n (ex)vriend en ik hebben samen een eigendom gekocht. Sinds een tijdje zijn we uit elkaar. Hij huurt ergens anders en ik blijf voorlopig in ons huis wonen. Er is financieel nog niets geregeld. Hij bezit nog steeds een sleutel van onze woning en wil deze niet afgeven, zolang hij mede-eigenaar is. Heb ik het recht om het slot te laten vervangen van de voordeur?

Kreeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Contacteer: Website

#2 , 30 mei 2006 20:33

Beste,

Wanneer u alleen aldaar gedomicilieerd bent, mag u het slot veranderen.

Anke

#3 , 30 mei 2006 21:03

Beste,

Denk eraan dat de man via zijn advocaat een gebruiks- en bezettingsvergoeding kan vorderen voor het aantal maanden of jaren dat u zijn mede-eigendom gebruikt en bezet hebt.

Reclame

3399AAaa

#4 , 04 jun 2006 14:43

Beste,

Denk eraan dat de man via zijn advocaat een gebruiks- en bezettingsvergoeding kan vorderen voor het aantal maanden of jaren dat u zijn mede-eigendom gebruikt en bezet hebt.
ja, het is best dat u dit snel regelt. Ik zit ook in deze situatie (nog steeds niet uit onverdeeldheid) en heb ondertussen al recht op 8 jaar huur uit het gemeenschapsvermogen, dat mijn ex-echtgenoot aan mij zal moeten betalen.

Anke

#5 , 04 jun 2006 14:54

Ik zit ook in deze situatie (nog steeds niet uit onverdeeldheid) en heb ondertussen al recht op 8 jaar huur uit het gemeenschapsvermogen, dat mijn ex-echtgenoot aan mij zal moeten betalen.

Zo hoort u het ook eens van een ervaringsdeskundige !

Terug naar “Echtscheiding”