Puber is vertrokken

Em
Topic Starter

Puber is vertrokken

#1 , 20 jun 2006 23:10

Mijn 16 jarige dochter is vrijdag naar haar papa vertrokken, ze gaat daar wonen omdat ze vindt dat ik" teveel" van haar vraag (kamer opruimen !)

Papa liet een uur later al weten dat hij de alimentatie zal aanpassen vanaf 1/7 en vraagt hoe ik het geregeld wil zien op papier zodat hij onkosten die hij maakt voor haar kan betaald krijgen. Vorig jaar heb ik ongeveer hetzelfde scenario meegemaakt met dochter 2 en na een dik halfjaar zag ze af van de nieuwe regeling en woonde ze terug full-time bij mij. Ik vermoed dat het voor dochter 1 ook over een bevlieging gaat , puberstreken om haar zin door te drukken. Ik wil dus ook nog niks op papier om het later weer allemaal te gaan veranderen.
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken ? Wetende dat het papa om ontlopen van alimentatie gaat en mij schaakmat te zetten ?
Mag hij vanaf 1/7 een deel alimentatie inhouden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 21 jun 2006 09:15

Ik vermoed dat het een EOT betreft.

'Overeenkomsten kunnen ENKEL gewijzigd worden MET onderlinge toestemming'. In principe kan/mag hij 'EENZIJDIG' de overeenkomst niet wijzigen, evenwel is hij GEEN onderhoudsuitkering verschuldigd voor een kind dat bij hem inwoont!

Teneinde een rechtzaak te ontlopen,dei voor u NADELIG zal zijn, zal u MOETEN onderhandelen met uw ex!
Laatst gewijzigd door Lex op 21 jun 2006 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Em
Topic Starter

#3 , 21 jun 2006 09:17

Bedankt Lex.

Dan zijn we vertrokken voor een lange, vermoeiende discussie vrees ik.

Reclame

Em
Topic Starter

#4 , 21 jun 2006 16:37

Enig idee hoe ik dat moet verwoorden op een onderling akkoord ?
Ex wil voor vrijdag alles op papier of hij doet alles binnen bij de jeugdrechter, dochter is dan welgeteld een week bij hem .....

Terug naar “Echtscheiding”