Weigeren nakomen EOT - kadastraal inkomen

xstevenx
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Weigeren nakomen EOT - kadastraal inkomen

#1 , 25 jan 2025 13:38

Hallo,

Situatie:
- Ex en ik zijn gescheiden in mei 2021, EOT is uitgesproken en bekrachtigd.
- Wij waren eigenaar van een appartement (elk 50% eigenaar, inbreng was gelijk en staat zo beschreven)
- Het appartement is verkocht in augustus 2021

Vorige maand heb ik een brief gekregen van de Vlaamse belastingdienst betreffende een factuur voor kadastraal inkomen, inkomstenjaar 2020. Dit was geen vergetelheid van ons indertijd, het betreft een (zeer) laattijdig opsturen van de factuur door de belastingdienst zelf.
Deze factuur (volledige bedrag) is naar mij opgestuurd omdat ik indertijd als gezinshoofd stond ingeschreven.

Probleem is dat mijn ex-vrouw weigert om haar deel te betalen. Zij haalt aan dat de factuur enkel op mijn naam staat en dat ik bijgevolg zelf het volledige bedrag moet betalen. De communicatie met haar verloopt stroef, zij reageert niet langer op mails, sms'en,.. Ik heb reeds contact opgenomen met de notaris die indertijd onze EOT heeft helpen opstellen, echter steekt deze er niet al te veel tijd moeite en tijd in. Veel hulp krijg ik hier niet.

Kan er iemand mij meedelen welke werkwijze ik moet hanteren zodat zij toch haar helft betaald?

In EOT staat onderstaande beschreven:
"Alle belastingen hoegenaamd, eventuele aanslagen, meeraanslagen en/of terugbetalingen betreffende de inkomstenbelastingen tot en met het
inkomstenjaar 2020 zullen worden voldaan en/of ontvangen door beide partijen, ieder voor de helft. Alle belastingen hoegenaamd, eventuele
aanslagen, meeraanslagen en/of terugbetalingen betreffende de inkomstenbelastingen vanaf het inkomstenjaar 2021 zullen worden voldaan en/of
ontvangen door partijen, elk overeenkomstig hun inkomsten. "

mava105

#2 , 25 jan 2025 16:18

Best uw raadsman een briefje laten schrijven. Een brief van een advokaat heeft altijd iets meer druk op tegenpartij.

xstevenx
Topic Starter

#3 , 27 jan 2025 08:46

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Echter heeft dat weinig indruk nagelaten bij haar. Tot op heden is er nog steeds geen betaling gebeurd.

Indien er uiteindelijk een deurwaarder met bijhorende ingebrekestelling en dagvaarding bij komt kijken, kan ik de hieraan verbonden kosten (bovenop hetgeen ze mij momenteel al moet terugbetalen) terugeisen bij het vredegerecht? Afhankelijk van waar ik mijn info verkrijg, krijg ik verschillende antwoorden hierover.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”