allerlei dreigementen wat mee te doen?

triske
Topic Starter

allerlei dreigementen wat mee te doen?

#1 , 04 aug 2006 12:01

mijn vriend is officieel gescheiden maar zijn ex komt dinegn niet na zoals de kinderen brengen en dergelijke,om het verhaal even kort te vertellen;
toen de uitspraak van de rechtbank heeft plaats gevonden woonde ze 90 km van hem vandaan intussen tijd is mijn vriend verhuist en zou dat op 110km komen maar zij is ook verhuist en woont nu op 210 km hier vandaan...

nu wil zij dat hij de kinderen gaat halen en terug weg brengt wat hij dus niet doet omdat er al meer dingen in het verleden gebeurt zijn waar zij erg van geprofiiteerd heeft en hij het dus ook beu is...

nu krijgen we bijna elke dag telefoontjes van haar met steeds ergere bedreigingen,want ze zou mij en hem kapot maken en we moeten maar opletten,een gewoon gesprek met haar voeren kan niet want ze scheld vanaf de eerste seconde...

mijn vriend blijft hierbij steeds rustig,maar het is echt niet leuk meer zoals het er nu aan toe gaat...

weet iemand wat we in deze situatie kunnen doen?

alvast bedankt voor de hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Borniet

#2 , 04 aug 2006 12:04

Probeer getuigen te hebben van de dreigtelefoontjes, als ze ook sms't, probeer die bij te houden. Hier kan je PV van laten opmaken, en eventueel een proces aanspannen voor stalking.
Wat het brengen van de kinderen betreft: als in de uitspraak staat dat zij ze moet brengen, dan moet ze dat ook doen, anders belemert ze het bezoeksrecht. Hier zou je via een proces voor de jeugdrechtbank tegenin kunnen gaan.

Voor meer info en steun: www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

triske
Topic Starter

#3 , 04 aug 2006 12:13

Probeer getuigen te hebben van de dreigtelefoontjes, als ze ook sms't, probeer die bij te houden. Hier kan je PV van laten opmaken, en eventueel een proces aanspannen voor stalking.
Wat het brengen van de kinderen betreft: als in de uitspraak staat dat zij ze moet brengen, dan moet ze dat ook doen, anders belemert ze het bezoeksrecht. Hier zou je via een proces voor de jeugdrechtbank tegenin kunnen gaan.

Voor meer info en steun: www.v-echtscheiding.be
als ze belt nemen we de gesprekken op
en het is nu al 2 maal gebeurd dat een vriend en mijn pa zulk gesprek gehoord heeft maar hous politie zich hiermee wel bezig,want ze belt dus ook s'nachts maar dan staat de telefoon uit...

Reclame

Borniet

#4 , 04 aug 2006 12:36

Stap eens binnen op het politiekantoor, en leg het probleem uit, dan zal je snel horen wat ze er van vinden, en of ze er voor open staan. Normaal gezien kunnen ze daar PV van opmaken, en dat is dan te gebruiken in de rechtbank.
http://www.v-echtscheiding.be

triske
Topic Starter

#5 , 04 aug 2006 13:04

Stap eens binnen op het politiekantoor, en leg het probleem uit, dan zal je snel horen wat ze er van vinden, en of ze er voor open staan. Normaal gezien kunnen ze daar PV van opmaken, en dat is dan te gebruiken in de rechtbank.
bedankt voor de hulp en ik ga het zeker doen , is echt ni leuk meer hoe het er nu aan toe gaat

albertmotar

#6 , 04 aug 2006 21:54

Gewoon klacht neerleggen bij de politie help niet zonder bewijzen.
Neem zeker contact met de ombudsdienst van belgacom zij helpen op een correcte manier en als het nodig is kan je de sms gesprekken en andere zelfs doen opvragen via een advocaat.
Opnemen heeft weinig jurische bewijskracht.
Sms wel heb dit zelf ondervonden .
Sterkte verder

AM

Terug naar “Echtscheiding”