Inleiding:
Ik ben een grote 8 jaar geleden gescheiden met EOT en met een soort van co-ouderschap. In 2020 ben terug gelukkig getrouwd.
Uit mijn vorig huwelijk zijn er 2 kinderen uit voort gekomen. In het begin verbleven de kinderen bij mij volgens het EOT.
Ondertussen zijn zij groot genoeg en zijn zij vanuit hun vraag langer bij mij mogen verblijven. Een volwaardig co-ouderschap, zijnde officieus.
Ondanks het feit dat de officiële scheiding als jaren achter de rug is, is het nog steeds Koude Oorlog tussen mijn ex-vrouw en mijzelf. Ikzelf heb al geprobeerd dit op een fatsoenlijke manier uit te praten, maar mijn ex-vrouw blijft een wrok hebben. Voorbeelden hiervan zijn legio: ik moet van de logopediste van mijn zoontje vernemen dat hij volgende maand een afspraak heeft bij collega van haar, een oud collega-verpleegkundige van mij vertelde me onlangs dat mijn dochter volgende week een afspraak heeft bij de orthodontie waar zij werkt, ... Ik word steeds door mijn ex-vrouw op alle mogelijke manieren buitenspel gezet. En de kinderen dienen als wapens, een idee waar ikzelf van walg.
Mijn vraag:
Ik heb bij de Vlaamse Belastingen een vermindering aangevraagd voor het kadastraal inkomen. Ik heb hiervoor mijn EOT moeten uploaden. Nadat de Vlaamse Belastingen dit bekeken hebben, kwamen zij tot een besluit dat in het EOT staat de kinderen 35% bij mij zijn, en 65% bij mijn ex-vrouw. Hierop is dan een korting op het kadastraal inkomen berekend. En dit ook voor de aanslagjaren 2021 tot en met 2023. Ik heb hiervan een officieel document ontvangen dat mijn bezwaar ontvankelijk is verklaard.
Nu heb ik vandaag in mijn brievenbus 3 enveloppen gehad waarop staat dat er een onmiddellijke inning dient te gebeuren van de 3 eerder ontvangen bedragen. Geen enkele woord van uitleg hierover, gewoon koud en onbeschoft. Na een telefonisch gesprek met de Vlaamse Belastingdienst, blijkt dat zij een fout hebben gemaakt. Ik heb dit telefoongesprek ook opgenomen.
Uit dit telefoongesprek blijkt ook dat mijn ex-vrouw op de hoogte is gebracht van mijn aangevraagde korting op mijn kadastraal inkomen. Iets wat ik niet goed begrijp waarom de Vlaamse Belastingdienst dit doet. Is dit geen schending van mijn GDPR?
Volgens de Vlaamse Belastingdienst zou ik een document moeten opmaken waarop staat dat mijn ex-vrouw en ik bevestigen dat de kinderen 50% bij elk verblijven. Iets wat mijn ex-vrouw mij nooit zal gunnen.
Iemand die mij kan helpen aub? Kan ik deze inning aanvechten omdat ik niet de fout gemaakt heb?
Sorry voor mijn last, en iedereen nog een fijne dag toegewenst.