gescheiden en zwanger

vivi
Topic Starter

gescheiden en zwanger

#1 , 17 aug 2006 15:46

ik had een vraagje, mijn echtscheiding is nu bezig maar heb een nieuwe vriend al enkele maanden mijn toekomstige ex man weet da. maar pak wij willen na een tijdje kinderen. maar hoelang moeten wij presies wachten als we gescheiden zijn.
groetjes vivi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Troy

#2 , 17 aug 2006 19:34

ik had een vraagje, mijn echtscheiding is nu bezig maar heb een nieuwe vriend al enkele maanden mijn toekomstige ex man weet da. maar pak wij willen na een tijdje kinderen. maar hoelang moeten wij presies wachten als we gescheiden zijn.
groetjes vivi
Als je nieuwe vriend het kind erkent, dan is hij ook de juridische vader, maar je zorgt beter dat het kind buiten 300 dagen na de ontbinding van het huwelijk geboren wordt. Dan vormt er zich geen enkel probleem. Indien je er vroeger aan wil beginnen, zal er een vaderschapsbetwisting nodig zijn, omdat er een vermoeden zal rijzen dat je echtgenoot de vader is.

Groet,
Troy

Lex

#3 , 29 aug 2006 03:43

groetjes vivi
U doet er verstandig aan, nog een tijdje pilletjes te slikken of patches te kleven. Wachten met kindjes, tot uw echtscheiding afgerond is, is de boodschap!

Reclame

Borniet

#4 , 29 aug 2006 08:55

Wanneer je kind binnen de 9 maanden na de scheiding geboren wordt, of erger nog, tijdens de scheiding, wordt je ex-man automatisch als de vader gezien, en ik denk niet dat je dat zal willen, wachten dus (ik weet dat het moeilijk is, wij hebben zo twee jaar moeten wachten).

Voor meer info en steun, kom gerust eens langs www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

Terug naar “Echtscheiding”