CAW beroepsgeheim , klachtenprocedure

Minority444
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

CAW beroepsgeheim , klachtenprocedure

#1 , 24 feb 2026 15:45

Voor een contactherstel met mij en mijn zoontje werden we naar de bezoekruimte caw gestuurd om dit contact te herstellen na een scheiding .

Alle bezoeken liepen goed tot het zevende toen mij voorgesteld werd de toekomstige overdrachten door een halfbroer van mijn zoontje te laten verlopen ipv de moeder .

Ik heb dit geweigerd omdat ik geen contact wens met deze reeds 28 jarige man . Maar de bezoekruimte gaf aan indien ik niet akkoord ga de bezoeken worden stop gezet .

Ik heb een klacht ingediend bij het CAW omwille van het feit dat dit het beroepsgeheim schaadt maar bij het volgende bezoek stond de heer toch met mijne zoon in de bezoekruimte . Ik heb dit geweigerd zonder drama te maken .

Maar de gevolgen waren de volledige stopzetting mits ik tijdens het bezoek een dreigende houding aanhield . Onmogelijk mits ik mijn zoon zelfs niet had gezien . Ik ging gewoon niet akkoord dat deze mijnheer de overdrachten zou moeten doen .

Ik heb gezamenlijk ouderlijk gezag en geen contactverbod .

Mijn vraag is . Mag CAW gewoon kiezen wie de overdrachten dient te doen zonder mijn toestemming ?

Is het beroepsgeheim geschaad mits mijnheer op de hoogte is van mijn afspraken .

Kan ik het CAW voor de rechtbank trekken ? En welke ? Mits er degelijk misbruik is van mijn ouderlijk gezag .

Minority444
Topic Starter

#2 , 24 feb 2026 15:46

Voor een contactherstel met mij en mijn zoontje werden we naar de bezoekruimte caw gestuurd om dit contact te herstellen na een scheiding .

Alle bezoeken liepen goed tot het zevende toen mij voorgesteld werd de toekomstige overdrachten door een halfbroer van mijn zoontje te laten verlopen ipv de moeder .

Ik heb dit geweigerd omdat ik geen contact wens met deze reeds 28 jarige man . Maar de bezoekruimte gaf aan indien ik niet akkoord ga de bezoeken worden stop gezet .

Ik heb een klacht ingediend bij het CAW omwille van het feit dat dit het beroepsgeheim schaadt maar bij het volgende bezoek stond de heer toch met mijne zoon in de bezoekruimte . Ik heb dit geweigerd zonder drama te maken .

Maar de gevolgen waren de volledige stopzetting mits ik tijdens het bezoek een dreigende houding aanhield . Onmogelijk mits ik mijn zoon zelfs niet had gezien . Ik ging gewoon niet akkoord dat deze mijnheer de overdrachten zou moeten doen .

Ik heb gezamenlijk ouderlijk gezag en geen contactverbod .

Mijn vraag is . Mag CAW gewoon kiezen wie de overdrachten dient te doen zonder mijn toestemming ?

Is het beroepsgeheim geschaad mits mijnheer op de hoogte is van mijn afspraken .

Kan ik het CAW voor de rechtbank trekken ? En welke ? Mits er degelijk misbruik is van mijn ouderlijk gezag .

Thomas_AA

#3 , 24 feb 2026 17:52

Ik neem aan dat de moeder van uw zoon ook het ouderlijk gezag heeft. Verblijft uw zoon ook bij haar?

Ik zie dan niet in waarom zij niet mag beslissen dat iemand anders de overdracht doet.

U lijkt me daarentegen niet in de positie om hierrond eisen te stellen. Misschien toch wat zelfreflectie oefenen.

Reclame

Franciscus

#4 , 25 feb 2026 14:41

Ook tgo personeel CAW kan dat niet.

De persoon die minderjarige brengt kan inderdaad gekozen worden door de ouder die op dat ogenblik het kind onder zijn / haar hoede heeft.

U hebt wel gezamenlijk ouderlijk gezag edoch gelet op procedure lijkt het mij toch dat kind niet bij u verblijft maar bij de andere ouder.

Dat zal ook in het vonnis of de schikking (via notaris) zijn opgenomen.

Welke schending van beroepsgeheim zou CAW geschonden hebben????

basejumper

#5 , 26 feb 2026 17:24

Er is geen sprake van schending beroepsgeheim van het CAW. Ik neem aan dat de moeder van je kind betrokkene genoegzaam geïnformeerd heeft. Secundo heeft u niet het recht te eisen dat de moeder van uw kind zelf komt. ik vermoed dat het uw wens is haar te confronteren/ontmoeten. iets wat zij zelf waarschijnlijk niet wil. De eerste regel bij conflictvermijding is contact vermijden. Dat is haar goed recht.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”