Ik ben reeds 4j gescheiden met EOT en co-ouderschap.De 2 kinderen staan ten laste van mijn ex, het kindergeld wordt op een gezamenlijke rekening gestort.
Ik heb met mijn huidige echtgenote 1 kind en een tweede is op komst.Omwille van het grote verschil in kindergeld voor een derde of een eerste kind vraag ik al 2j aan mijn ex om de kinderen bij mij te domicilieren.Ofschoon de redenen eerder emotioneel zijn, beweert zij nu dat ze een groter financieel nadeel hiervan zal ondervinden dan mijn voordeel, wat neerkomt op een bedrag dat hoger moet zijn dan 2600 euro per jaar.
Ik heb geen idee waar ze dit nadeel vandaan moet halen maar misschien heeft het wel met het inkomen te maken, vandaar deze vraag.Toen ik de kinderen niet meer ten laste had daalde mijn maandelijkse wedde.Omgekeerd zal de wedde van mijn ex (dat aan de basis toch reeds meer dan het dubbele is) gestegen zijn.Ik was steeds in de veronderstelling dat deze benadeling van mijn wedde rechtgetrokken werd door de belastingsaangifte.Daar vermelden we immers dat het om co-ouderschap gaat en we dus elk 1 kind ten laste hebben en alsdusdanig belast worden.(Inmiddels is ook gebleken dat mijn ex dit niet gedaan heeft en elk jaar 2 kinderen ten laste aangegeven heeft, en bovendien heeft aangegeven dat ze mij alimentatie betaalt wat haar nog eens een onterecht belastingsvoordeel oplevert,2x fraude dus.)
Ik heb deze vraag bij de taxatiedienst gesteld maar niemand kon er mij een antwoord op geven en men stuurde mij van de ene dienst terug naar de andere.
Wordt dit nu gecorrigeerd of niet, en zo niet, kan ik dan een vergoeding vragen want tenslotte geniet zij van een voordeel waar ze maar de helft recht op heeft. Zoals gezegd, het gaat om co-ouderschap, zij verdient meer dan het dubbele en toch staan we elk voor de helft in voor alle kosten en wordt er geen alimentatie betaald.