Rechten en plichten tussen Ned en Belgie

reve
Topic Starter

Rechten en plichten tussen Ned en Belgie

#1 , 06 sep 2006 23:21

Graag zoveel mogelijk info..
Ned. en Belg, niet getrouwd geweest, wel kind samen, relatie sinds 2003 verbroken.
..onderlinge overeenkomst opgemaakt bij advocaat te Belgie..
Afspraak dat kind ingeschreven staat bij moeder in NL, kind gaat in NL naar school, moeder ontvangt kindergeld, vader dient 100 euro per mnd alimentatie te betalen, kind gaat 2 hele weekenden in de mnd naar belgie (vader haalt kind op in NL, moeder haalt kind op in Belgie) en de andere weekenden 1 dag (vader haalt en brengt kind terug)
Moeder in 2004 terug in NL gaan wonen, vader op de hoogte gebracht..
Omgangsregeling gehandhaafd...
Echter, de alimentatie betaald hij niet...vader dreigt en stookt kind op (eigen schuld mama, jij pakt papa z'n centen af..!!)
Moeder heeft een Paspoort in NL aangevraagd voor kind...hij heeft nu NL-nationaliteit...

Vraag 1: Kan hij ?n Belgie paspoort aanvragen terwijl kind in NL staat ingeschreven?
Vraag 2: Kan hij bezwaar aantekenen tegen de NL-nationaliteit van kind?
Vraag 3: Had ik toestemming voor verhuis naar NL moeten verkrijgen van hem? (wie is hij dan dat ik nog verantwoording afleg)
Vraag 4: Kan ik loonbeslag laten leggen voor alimentatie? (Wet van New York)
Vraag 5: Is er een maximale km-afstand ivm verhuis wanneer relatie eindigt? (Regelingen lopen al 2 jaar, moet je nu niet gaan klagen..?)

Graag zoveel mogelijk info...landen liggen zo dicht bij elkaar...qua wetgeving geen pijl op te trekken...

B.v.D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 20 sep 2006 23:52

Het antwoord op al U vragen kan U vinden op www.ipr.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”