Van kwaad naar erger deel II

albertmotar
Topic Starter

Van kwaad naar erger deel II

#1 , 14 sep 2006 14:15

Hallo allen,
Toch nog maar eens een vraag op het forum.
Mijn Ex (vrouw)heeft bij de schatting van de woning mijn advocate aangevallen
(eindelijk ik eens niet) en heeft die daarbij geslagen en enkele duwen gegeven!!!!! Dit in het bijzijn van haar raadsman en notaris!!
Mijn advocate is ook plaatsvervangd rechter.
Zij heeft klacht neergelegd bij de stafhouder en de procureur.

Mijn vraag :wat zijn de straffen die daar op staan al dan niet zwaar of voorwaardelijk enz...... ???

Momenteel woon ik terug in de woning maar mijn
ex heeft de woning willen betreden terwijl ik daar was en heeft haar woede op de deur en achtervenster geuit met veel schade tot gevolg.
Vorige week stond in de krant dat een man in Aalst tot 6 maanden effectief is veroordeelt voor dezelfde feiten.
Geld dit ook voor vrouwen ????

Groetjes

Albertmotar.

Zijn er hier mensen die zo'n vonnis kunnen bewijzen
of slachtoffer waren van zelfde feiten??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 14 sep 2006 14:56

Het strafrecht is voor iedereen gelijk, zoniet zou het strijdig zijn met de artt. 10 en 11 van de grondwet.

De grondwet kan U terug vinden op (de 'vernieuwde' website) http://www.juridat.be/cgi_loi/wetgeving.pl

albertmotar
Topic Starter

#3 , 14 sep 2006 15:31

Geachte,

Goed en wel maar wat zijn de straffen voor mijn eerste vraag.
Of kan mijn advocate dat gebruiken om nu eindelijk te bewijzen dat
mijn ex geweldadig is en dringend in behandeling moet ???
Wat ook zo raar is mijn zaak is op 6 juni voorlopig uitgesproken bij rechtbank van eerste aanleg ,
maar nog steeds ondanks nog bijgevoegde klachten van stalking , geweld tegen mij en het niet meegeven van de kinderen, het dossier nog steeds niet ter inzage is ?????

Is het gerecht zo traag of hechten ze er zo'n belang aan in dit wel ernstig dossier gezien mijn vorige posts. blz 2 , 3 , 4 enz...

Alvast bedankt voor art 10 die ik terug heb gevonden !!

AM.

Reclame

3399AAaa

#4 , 16 sep 2006 14:39

voor de schade die ze heeft veroorzaakt geldt art 1382 burgerlijk wetboek en dient zij dit te vergoeden

U dient natuurlijk wel te bewijzen dat zij een fout maakte, dat er schade is en een oorzakelijk verband.

Terug naar “Echtscheiding”