onderhoudsgeld

an2000
Topic Starter

onderhoudsgeld

#1 , 18 sep 2006 01:02

ik ben al 14 jaar gescheiden met EOT.
Mijn ex man kwam in oktober 2004 af met een aanvulling en wijziging van de tussen ons afgesloten overeenkomst voorafgaandelijk aan de echtscheiding bij ovt.
Het ging dus over dat de oudste zoon bij mij gehuisvest zou zijn en om de 2 weken een weekende naar ex ging..
Anderzijds dat de andere zoon bij ex gehuisvest was en hij om de twee weken een weekend naar mij kwam.
Daarbij stond dat de partij waar het kind verblijft zorg draagt voor alle dagdagelijks dingen zoals school,kledij,opvoeding,onderhoud ...... en dit tot aan het einde van de middelbare school.

Zo na de middelbare school door een van de kinderen nog een bijkomende opleiding zal worden gevolgd zullen alle aan de opleiding verbonden kosten eventueel ook de verblijfskosten gedragen worden door beide partijen samen ieder voor de helft.

exceptionele kosten m.b.t de school,kledij,opvoeding onderhoud e.d.m worden eveneens door beide partijen samen gedragen.

De kosten tot aan middelbaar onderwijs heeft dus elk voor 1 kind op zich genomen.
Mijn eerste vraag is,heeft dit papier enig belang indien ik een rechtzaak zou inzetten?
EX weigert dus de exceptionele kosten alsook onderhoud mede te betalen .Oudste zoon is nu begonnen aan een studie hoger onderwijs.Ik ben pas terug gescheiden en sta dus alleen voor deze kosten.
en welke stappen kan ik eventueel zetten?
bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 20 sep 2006 23:07

EOT is een TOTAAL overeenkomst...ALLE overeenkomsten(dus ook uw EOT) kunnen slechts gewijzigd worden, MITS onderlinge toestemming.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”