Is er dan niemand die me hierop kan antwoorden?

woestijnvos
Topic Starter

Is er dan niemand die me hierop kan antwoorden?

#1 , 25 okt 2006 12:16

1)In het vonnis van het vredegerecht is er opgenomen dat mijn echtgenote veroordeeld is tot het volledig verder afbetalen van de hypothecaire schuld,en dit zolang de maatregelen opgelegd door de rechtbank van toepassing zijn.In het vonnis staat ook dat zij voorlopig mag blijven wonen in het aangekochte huis tot nader order.Indien zij nu verhuist naar een ander adres(wiziging domicil),is zij dan nog steeds verplicht om de betalingen verder te zetten ook al woont ze niet meer op het adres?Kan ik hierdoor mede aansprakelijk worden om mee te moeten betalen(50/50)?Hoelang moet zij aan deze verplichting voldoen(vonnis is geldig voor twee jaar?).Stel dat ik niet akkoord ga met de verkoopprijs van het huis indien het openbaar verkocht zou worden,is deze maatregel dan ook nog van toepassing?Kan zij zomaar stoppen met betalen?
2)Heb ik(eigenaar) dan terug onbeperkt toegang tot de woning als haar domicilieadres daar niet meer staat?
3)Moet men het vredegerecht in kennis stellen als blijkt dat je domicielieadres niet meer klopt met wat er in het vonnis vermeldt staat?
Alvast bedankt voor de medewerking

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TAS

#2 , 26 okt 2006 19:45

Ik ga ervan uit dat het vonnis van het vredegerecht voorlopige maatregelen(art.223 B.W.=Burgerlijk Wetboek) uitsprak,me toepassing van art.1253quater Ger.W.(=Gerechtelijk Wetboek).

De veroordeling tot ?afbetalen van de hypothecaire schuld,en dit zolang de maatregelen opgelegd door de rechtbank van toepassing zijn? (en ook deze betreffende de toegang tot de woning) houdt niet op door het enkele verlaten van de met hypotheek bezwaarde woning door uw echtgenote.

Het vrederechtersvonnis is evenwel niet tegenwerpbaar aan de schuldeiser van de hypothecaire lening.Indien deze u tot betaling dwingt dan dient u het bedrag dat uw echtgenote moest betalen krachtens het vonnis op haar te verhalen.

U hoeft het vredegerecht geen kennis te geven van enige domiciliewijziging na het vonnis.Wel geldt ?Art.1253quater.Wanneer de vorderingen gegrond zijn op de artikelen...223...van het Burgerlijk Wetboek:..e) kan elk der echtgenoten te allen tijde in dezelfde vorm wijziging of intrekking vorderen van de beschikking...?(Ger.W.).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”