Hoi Luc,
bedankt voor inzichten in andere topic trouwens
Wat je schrijft is allemaal heel correct.
Blijft: mijn ex doet wat ze doet en ik ga haar daar nooit in kunnen veranderen. het minste weerwerk dat ik bied (wb haar weigering te handelen volgens de overigens zeer duidelijk beschreven tekst in de akte EOT) wordt keer op keer afgestraft door één of ander rechtvaardige rechter
Dus wat rest er dan nog?
'Aanvaarden" zou ik het niet noemen, eerder "loslaten".
Naar de kinderen toe is de situatie inderdaad ook zo veranderd dat ze nu niet meer zo vaak komen omdat er nu weer dit, dan weer dat aan leuks te doen is bij mama op momenten dat ze volgens de omgangsregeling hier bij mij horen te zijn. Wat moet ik daarmee?..... hen verplichten van te komen?.... dan zijn zij weer het slachtoffer hé ! Dus...loslaten...
Terwijl ik zo herlees wat ik hier schrijf, moet ik er zeker aan toevoegen dat dit niet gemakkelijk is, integendeel. Maar is er een alternatief?
Wat mijn ex doet is een onrecht naar ons kinderen toe, alleen: zij beseffen dat niet en worden het op den duur zo gewoon...waardoor het begrip papa voor hen vervaagt en een papa iemand is die je af en toe eens ziet.
Wat ik doe wanneer ze dan wel komen (om terug te komen op uw vraag): hen superverwennen en leuke dingen doen!! Ik spaar daarvoor ! Wanneer ze wegzijn, dan bespaar ik op mijn eten.
Mijn ontspanning is lopen (niet duur hoor), wandelen en wat klussen. Ik ga nooit uit en focus mij heel sterk op mijn werk wanneer de kinderen hier niet zijn. Ik ga ook niet meer op reis (iets wat ik vroeger 3 keer per jaar deed)...dat went wel...is uiteindelijk niet belangrijk.
Ik denk nu meer en meer aan mezelf,
mvg Hendrik