vrederechters

belle1970
Topic Starter

vrederechters

#1 , 28 jan 2007 00:05

IK stel mij de vraag kan een vrederechter een bepaalde beslissing nemen zonder ze te rechtvaardigen in het vonnis waarom ze die beslissing heeft genomen ?
Ik heb co ouderschap en de vrederechter heeft beslist dat mijn ex man het kindergeld mag hebben . Hij moet geen status bijhouden per maand wat hij uitgeeft aan kledij voor hen ... met de gevolgen dat het geld gaat waar het niet hoort te gaan ( op zijn rekening )

Ik blijf mij de vraag stellen waarom ik geen "recht " heb als moeder om eveneens kledij te kopen voor mijn kinderen , laat staan kiezen wat ze aan doen !

Ik weet dat ik kan verder gaan in beroep via de arbeidsrechtbank maar hoeveel kans maak ik daar om het geld op een gezamelijk rekenig te krijgen ????

zijn er mensen die ooit in deze situatie hebben gezeten of mij raad kunnen geven ?? aub ...

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 28 jan 2007 18:52

Beste,

De meningen zijn op dit forum verdeeld omtrent welke rechter(s) hier bevoegd zijn.

Zelf sluit ik bij je aan dat het de arbeidsrechtbank is bij wie je in beroep kan gaan betreffende de verdeling van het kindergeld.

Kans dat je daar je gelijk haald? Die lijken mij zeer gering.

Wat je wel kan doen is informatie vragen wat er met het geld gedaan wordt, mocht blijken dat hij je niet goed informeerd, kan dat m.i. aanleiding geven voor gewijzigde omstandigheden. Ook die slaagkansen via die piste is bijzonder gering

Laat ons hopen dat er nieuwe wetten komen die het euvel oplossen, maar intussen doe je er best aan zo goed als mogelijk samen (net als de vader) voor de kinderen te zorgen.

Wat dien je te onthouden:
Wees gelukkig dat je de helft van de tijd de kinderen bij je hebt (ook al kan je hen niet meer die voetbalschoenen kopen, maar worden ze meegegeven door hun vader). Realizeer dat dit het waardevolste goed is en dat duizenden gescheiden ouders er veel erger aan toe zijn

RR

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 01 feb 2007 04:30

zie anders ook eens bij deze toppic, dat handeld over die materie
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=2946

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”