Hallo, zoals zo velen ben ik plotseling geconfronteerd geworden met ..... een echtscheiding ...
Ik ben onwetende over zeer vele dingen en daarom deze vragen...
We hebben 2 kinderen : eentje van 15 en eentje van 18 : deze laatste gaat naar de Unief en de andere zit op de middelbare school.
We verdienen beiden ongeveer hetzelfde loon en mijn vrouw vraagt 500 euro per maand MET EXTRA KOSTEN ... (zoals inschrijvingsgeld en boekengeld en medische kosten). Ik heb al links en recht inlichtingen ingewonnen en mijn advocaat zegt mij dat dit als een normaal bedrag kan worden bestempeld.... DOCH ... elkeen die ik buiten hem daarover aanspreek vind dat bedrag VEEL te hoog.... IK heb dan maar een berekeningsmodule geraadpleegd maar die komt uit op .... 236 euro wat mij toch té laag lijkt ....
Hier moet ik natuurlijk een strategische keuze gaan maken : ofwel kies ik voor deze oplossing in het kader van een EOT (met de kans dat ik mij laat rollen) of neem ik het risico van de vrederechter te laten beslissen in deze .... wie kan mij helpen bij het maken van deze keuze ?
La Taupe