#3 , 13 dec 2011 10:20
Hey Eylis,
bedankt voor de info!
Klinkt allemaal zo erg hé... Ik speel met het idee, er is nog niets concreets. We zien elkaar nog wel graag, maar ik heb heel vaak het idee dat het gewoon niet klopt. Hij doet vaak gemeen tegen de meisjes zonder echte reden. Allé, je kan streng zijn, maar je kan ook gewoon grof doen hé, en dat hebben zo'n jonge kinderen niet verdiend. Hij kan ook heel normaal en lief doen hoor, maar als je jongste van vijf al in de auto tegen haar zus zegt: Papa is toch altijd boos, ik heb die niet graag; tja, dan ga je wel eens nadenken.
Ik heb het hem al vaak gezegd, maar hij kan niet veranderen. Ik weet zelfs niet of hij zou willen, hij denkt dat hij goed bezig is. Hij zal ze nooit aanraken hé, en ik had een vreselijke vader, daarmee zal ik hem nooit vergelijken, maar het zit hem in die kleine dingen. Soms lijkt het alsof hij een hele dag niet anders doet dan klagen tegen de kinderen, en geen enkel vriendelijk woord kan zeggen tegen hen. Dan is alles wat ze doen of zeggen verkeerd. Dat geldt voor mij ook trouwens, er zijn dagen dat ik gewoon constant moet opletten voor wat ik zeg, want als ik ook maar één woord zeg dat verkeerd overkomt, loopt hij weer met een vies gezicht rond.
Ik overdrijf misschien gewoon. Maar op dagen als vandaag denk ik dat het allemaal beter zou zijn als wij uit elkaar zouden gaan, vooral voor de meisjes als hij niet constant met hen moest samen leven. Misschien dat hij het zelf niet aankan, misschien is hij gewoon niet gemaakt om vader te zijn.
Wij zien elkaar wel nog graag hoor. Gisteren waren we samen thuis, de meisjes zaten op school, en dat ging een hele dag goed; maar we zijn niet alleen hé...
Ik weet gewoon dat het in zijn karakter ligt om moeilijk te gaan doen als ik hierover begin met hem. Vriendschappelijk uit elkaar gaan zal nooit lukken. Hij is de koppigste man die je je kan voorstellen, echt waar, dus toegeven dat hij het erg vindt zal ik niet van hem mogen verwachten. Vandaar dat ik het hem niet durf zeggen. Eens ik erover begin, zal alles verbrod zijn en zal het hele dagen alleen nog ruzie zijn. Wat gaat er dan met de meisjes gebeuren?
Dus ik hou mijn mond, doe verder zoals we bezig zijn, probeer zo weinig mogelijk de girls met hem alleen thuis te laten, en zoek verder naar hoe ik dit praktisch kan oplossen op de beste manier voor hen.
Nog eens met hem praten, ik heb er de energie niet meer voor, hij heeft kansen genoeg gehad. Dus ja...