Mijn man en ik willen scheiden. We zijn gertrouwd met scheiding van goederen, hebben 2 kinderen en kochten in 2002 een huis. Geen van ons beiden wil het huis verlaten.
IK ben voor 60% eigenaar van het huis, mijn man 40%. Ik heb bovendien volledig op eigen kosten de benedenverdieping geroveerd (met plaatsing van een keuken) en een tuin aangelegd, goed voor minstens 30.000 euro. Haast alle meubilair in het huis is van mij, ik kocht touwens na de renovatie ook wat nieuwe meubelen volledig afgestemd op de ruimtes. Mijn familie woont dichtbij. Ik kan mijn man financieel uitkopen, ik denk dat mijn man noch voldoende inkomsten noch het vermogen heeft om mij uit te kopen.
Zijn dit argumenten die de rechter zal overwegen bij toewijzing, of speelt dat geen rol, en indien niet, welke argumenten zal de rechter dan wel gebruiken ? Mijn man wil ook de kinderen voor zich - vindt mij een onbekwame moeder - maar daar gaat hij niet ver mee geraken en hecht ik weinig belang aan. IK ga ervan uit dat het co-ouderschap zal worden.
Groetjes.