Ex weigert men kinderen te brengen.

ficco
Topic Starter

Ex weigert men kinderen te brengen.

#1 , 29 dec 2011 11:03

Hey, hoop via hier een oplossing te vinden voor men ernstig probleem.
Als vader word ik zoals vele vaders in mijn ogen gediscrimineert.
Men ex besloot plots verleden week het co-ouderschap te onderbreken.
Volgens haar omdat men oudste zoon niet meer wil komen.
Het zit wel zo dat men zoon ook nooit naar daar wil.
Nu kan ik begrijpen dat hij het moeilijk heeft.
Voor dit zou ik alleen met hem therapie volgen, om hem te kunnen helpen.
Maar blijkbaar kan men hier in dit dom land niks doen om je kinderen op te eisen zonder dat er hier weeral een dure rechtzaak van moet gemaakt worden.
Nu zit alles al bij men advokaat maar die begint pas te werken vanaf 3 januari.
Ondertussen kan ik men 2 schatten dus niet zien tijdens de mooiste dagen van het jaar.
Er is toch niks belangrijker dan de liefde in je gezin samen te kunnen delen?
Ik vraag me af of er nu totaal niks is dat ik kan doen om men kinderen terug te zien zonder dat zij er onder moeten lijden.
Daar gaan roepen en ambras maken gaat hun ook niet helpen hé.
En de politie kan ook al blijkbaar niks doen.
Ook al staat alles in een vonnis van de jeugdrechtbank.
Dus tips zijn welkom!!
Wil gewoon men kindjes terug!!!
Laatst gewijzigd door ficco op 29 dec 2011 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 29 dec 2011 11:43

alvast naar de politie gaan en neem het vonnis van de jeugdrechtbank met de omschrijving van de verblijfsregeling/omgangsregeling mee:
leg klacht neer dat de andere ouder het omgangsrecht niet respecteert.
Doe dit elke keer als je de kinderen niet krijgt. Je houdt de PV's hiervan bij. Je advocaat heeft die nodig.
De wijkagent zal een bezoek bij de andere ouder afleggen om haar te vragen zich te verantwoorden waarom ze de regeling niet respecteert.

Je zit wel in een niet erg practisch geregeld systeem: het is logischer en makkelijker dat de ouder die op een bepaald ogenblik omgangsrecht heeft de kinderen zelf afhaalt. Dus jij haalt de kinderen bij de moeder op als ze bij jou zullen verblijven. De moeder haalt de kinderen bij jou op als ze naar haar teruggaan.
Ook jurisch kan een "weigerende" ouder meer smoezen/obstakels verzinnen als zij/hij zelf de kinderen moet wegbrengen....

Enne, hier geen vieze woorden gebruiken. Stoot nogal af. Vrouwelijke lichaamsdelen zijn niet bedoeld om mee te schelden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2011 11:48

In principe zal in de meeste arrondissementen de politie trouwens dadelijk hetzij langsgaan hetzij telefoneren met andere partij en verzoeken een verklaring te komen afleggen.
Tevens aan te dringen zich te houden aan het vonnis.
Het is niet wat de kinderen willen wat telt. Zij moet alles doen om kinderen naar u te laten gaan/brengen (wat in vonnis staat)

Reclame

ficco
Topic Starter

#4 , 29 dec 2011 12:00

Ben dezelfde dag dat ik men kinderen niet kreeg onmiddellijk klacht gaan neerleggen.
Ik was er ook alleen per sms van op de hoogte gesteld.
Mijn excuses voor de vieze woorden. Heb dit ondertussen aangepast. ( was uit frustratie)
Naar mijn aanzien zal dit een proces tot gevolg hebben.
Ik zal eventueel trachten die regeling te wijzigen.
Het ergste is gewoon dat ik ze nu niet kan zien!
Ben deze week speciaal thuis om tijd met hun te kunnen doorbrengen.
Alleen zijn ze hier niet :(
Mis ze zo!

@Fransiscus, Heb een brief gekregen van haar advokaat.
Waarin deze zegt dat ze het doet om het welzijn van men oudste zoon (jongste zoon wordt nergens vermeld).
Zij stelt een time-out voor. (om de 14 dagen een weekend maar bij mij)
Ik had tijd tot verleden week vrijdag om daar op te antwoorden. Maar kreeg de brief pas op maandag.
Dit was voor mij donderslag bij open hemel toen ik hoorde dat ik ze niet kreeg.
Ik vind dit echter geen oplossing.
Als men kind er het zo moeilijk mee heeft zie ik geen oplossing in haar voorstel.
Samen met hem in therapie gaan daarintegen lijkt me beter.

Maar blijkbaar kan ik niks maar ook niks doen momenteel om ze te zien....

eylis

#5 , 29 dec 2011 12:52

je hebt samen met de andere ouder sowieso co-ouderschap. Dat betekent dat je SAMEN beslissingen neemt mbt de opvoeding van de kinderen.
Het verblijfsco-ouderschap is de omgangsregeling. De moeder overtreedt zowel de co-ouderschapsregel als het omgangsrecht.
De moeder heeft unilateraal geen beslissingen te nemen over het verblijfsc-ouderchap of omgangsregeling.
Daar begaat ze een "strafbare" overtreding en dat zou haar advocaat haar moeten meedelen.
Als het kind een probleem heeft, dan zouden beiden ouders SAMEN een gesprek moeten hebben met hun kind en SAMen een beslissing nemen.
Of je kind zou op zijn minst zelf aan jou moeten kunnen vertellen wat et probleem is.
En inderdaad: samen met je zoon in therapie zou een goed idee zijn.

ovan

#6 , 29 dec 2011 15:17

...Ik vraag me af of er nu totaal niks is dat ik kan doen om men kinderen terug te zien zonder dat zij er onder moeten lijden.
Daar gaan roepen en ambras maken gaat hun ook niet helpen hé.
En de politie kan ook al blijkbaar niks doen.
Ook al staat alles in een vonnis van de jeugdrechtbank.
Dus tips zijn welkom!!
Wil gewoon men kindjes terug!!!
ik weet hoe je je voelt! ik kan alleen maar zeggen dat weinig zal baten. Je papier van de JRB is niks waard, ook al WIL de politie iets doen, dit ligt in handen van het parket.
Men ex besloot plots verleden week het co-ouderschap te onderbreken.
Volgens haar omdat men oudste zoon niet meer wil komen.
begon bij mij net het zelfde ..1,5 jaar lang mijn dochter niet gezien, ...zelfs is mijn ex in eerste instantie voor 6 maanden effectieve gevangenisstraf vestraft... en NOG deed (doet) men niks..... Oudervervreemding, psychologische mishandeling,.. Nog steeds doet men niks....
Welke tips kan ik je geven??? Je bent een papa...je kinderen betekenen alles voor je....er worden fundamentele rechten geschonden t.a.v. je kinderen en jezelf.....die zware en onomkeerbare gevolgen zullen hebben als er niet wordt ingegrepen... niemand of geen enkele instantie kan of wil ingrijpen?...... Welke tips moet ik je geven....???? Vraag het eerst aan de mensen die iets zouden kunnen doen, politie, parket, jeugdrechter..... ....alles wat je nu volgens het boekje doet, neemt tijd....die tijd gebruikt uw ex.... Welke tips moet ik je geven?????
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 30 dec 2011 01:31

onwelvoegelijke post

ovan

#8 , 30 dec 2011 12:42

@ficco, hier kan je alvast wat steun zoeken

sterkte
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

jinan

#9 , 30 dec 2011 13:25

Ik begrijp nooit dat dit zomaar kan.
Ik heb ooit m'n zoon niet naar mijn ex kunnen brengen omdat ik erg ziek was. Ik had voorgesteld hem met de trein te sturen, maar dat wou m'n ex niet. Kind moest om 18u bij vader zijn, om 19u kreeg ik al een razende telefoon met dreigingen en hij was effectief klacht gaan neerleggen.
Sommige moeders kunnen blijkbaar overal mee weg komen.
Ken ook zo iemand die z'n kinderen al jaren niet meer gezien heeft, kan dat absoluut niet begrijpen. Ze waren nog redelijk jong toen ouders uit elkaar gingen en moeder "gaf" hen nooit mee en beweerde dat de kinderen niet wilden. Raar.

ovan

#10 , 30 dec 2011 13:40

...Ik begrijp nooit dat dit zomaar kan....
is ook niet te begrijpen, maar wel de triestige realiteit....

roderidder

#11 , 30 dec 2011 13:40

Ja als je ziek bent dan moet men daar wel begrip voor hebben. Maar als ik vroeger naar school ging en zei tegen de juf ... "juf ik was ziek" dan had die juf geen genade met mij ... ik kon de leerstof inhalen en er werden tijdens examens geen speciaal examen gemaakt waar de vragen uit de periode waar ik ziek was geweerd werden... nee nee inhalen dat moest ik doen

RR

roderidder

#12 , 30 dec 2011 13:45

is het ook een krankzinnige werkelijkheid?

RR

ficco
Topic Starter

#13 , 01 jan 2012 18:07

Hey, bedankt al voor de reacties. Heb ondertussen niks meer gehoord van men kids.
Dinsdag afspraak bij men advokaat.
Weet dat het mss ijdele hoop is.
Dit land zou beschaafd moeten zijn.
In deze tijd acht je deze zaken niet voor mogelijk.
Triestig, maar we zetten door.

eylis

#14 , 01 jan 2012 19:21

Even een practische tip ivm misbruik van klachtenneerlegging bij de politie ivm niet respecteren omgangsregeling (bij overmacht)
- het NIET opnemen van omgangsrecht zonder reden is helemaal niet OK, maar GEEN misdrijf: dus juridisch geen overtreding. Er kan dus geen klacht neergelegd worden hiertegen.
- het niet kunnen toelaten van omgangsrecht aan de andere partner wegens ziekte of overmacht (in panne met de wagen etc):bewijs je situatie met een mail, SMS en vraag antwoord op je vraag dat je je kind NIET kan brengen naar de andere ouder mét de reden. Stel enkele akternatieven voor: kom het kind zelf halen of ik stuur het met openbaar vervoer of: ik kom het brengen op een ander uur/dag. VRaag welk alernatief de ouder verkiest.

Als de andere ouder dan nog, durft klacht neer te leggen : toon je bewijsmateriaal als de politie je komt ondervragen over deze klacht en de politie zal bij het tegenbezoek de andere ouder daarmee confronteren.

ficco
Topic Starter

#15 , 01 jan 2012 20:55

Als de andere ouder dan nog, durft klacht neer te leggen : toon je bewijsmateriaal als de politie je komt ondervragen over deze klacht en de politie zal bij het tegenbezoek de andere ouder daarmee confronteren.
Ik ben de getroffen ouder in dit geval.
De informatie hier kan ik niet gebruiken.
Het probleem is dat men ex ze weigert te geven.

Terug naar “Echtscheiding”