co-ouderschap, plotse ziekte, hoe volmacht?

kirum
Topic Starter

co-ouderschap, plotse ziekte, hoe volmacht?

#1 , 05 jan 2012 21:52

Hey,
hier is een nogal ingewikkelde situatie.
Mijn nonkel zit in een co-ouderschapsregeling voor de kinderen. Nu is er in oktober bij hem een hersentumor vastgesteld. Na de operatie bleek het om kanker te gaan. Nu heeft de operatie, bij het verwijderen van de hersentumor, nogal wat schade aangericht aan zijn fijne motoriek waardoor hij (tijdelijk) niet meer kan schrijven.
De moeder van de kinderen heeft plots beslist zich niet meer te houden aan de co-ouderschap en weigert de kinderen te brengen. Mijn nonkel is niet instaat hier zelf klacht tegen neer te leggen, nu stonden wij bij de politie om klacht neer te leggen en zij vertelden ons dat dit niet mogelijk was. Als we een klacht willen neerleggen moesten we terug komen met een volmacht van mijn nonkel.
Nu is mijn vraag hoe we deze volmacht kunnen bekomen aangezien hij voorlopig nog niet in staat is te schrijven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ficco

#2 , 05 jan 2012 22:13

Nonkel en vonnis van rechtbank meenemen naar politie

kirum
Topic Starter

#3 , 05 jan 2012 22:15

Nonkel en vonnis van rechtbank meenemen naar politie
nonkel is momenteel in behandeling in het ziekenhuis dus dat gaat nogal moeilijk...

Reclame

ficco

#4 , 05 jan 2012 22:31

Hoe kan de nonkel dan voor zijn kinderen zorgen? Als ze ze zou brengen?
Veel mensen verliezen het belangrijkste soms uit het het oog, nl. het belang van de kinderen.
Als hij er zelf niet voor kan zorgen is het mss nog het beste als het tijdelijk is hé.

kirum
Topic Starter

#5 , 05 jan 2012 22:38

mijn nonkel heeft een verloofde die voor de kinderen zorgt...
en hij zou het fijn vinden zijn kinderen ook nog te zien!
maar de vraag was dus hoe we in zijn naam kunnen optreden?

JPV

#6 , 06 jan 2012 08:17

er bestaat een mogelijkheid om een volmacht te laten vaststellen als de persoon niet bij machte is te schrijven. ik dacht via een gerechtsdeurwaarder, maar mss is een notaris ook een optie. Informeer zo vlug als mogelijk bij beide.

Misschien weet de sociaal assistente van het ziekenhuis ook wat mogelijk is en/of heeft zij contacten met een bepaalde deurwaarder/notaris die het ziekenhuis goed kent.

kirum
Topic Starter

#7 , 06 jan 2012 19:00

er bestaat een mogelijkheid om een volmacht te laten vaststellen als de persoon niet bij machte is te schrijven. ik dacht via een gerechtsdeurwaarder, maar mss is een notaris ook een optie. Informeer zo vlug als mogelijk bij beide.

Misschien weet de sociaal assistente van het ziekenhuis ook wat mogelijk is en/of heeft zij contacten met een bepaalde deurwaarder/notaris die het ziekenhuis goed kent.
Bedankt! de notaris is vanmiddag langs geweest en de volmacht is geregeld!

JPV

#8 , 06 jan 2012 21:39

Heb je een idee qua kostprijs? (puur om te weten)

Heb je ook geinformeerd bij een gerechtsdeurwaarder of was het "direct" prijs?

lucgescheiden

#9 , 19 jan 2012 17:37

En wat hat de wijkagent ter zijner verweer om niet even hoeven binnen te wippen?
De politie is je vriend! nee toch?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”