Het opzetten van kinderen tegen een ouder = een schande!

jcp
Topic Starter

Het opzetten van kinderen tegen een ouder = een schande!

#1 , 23 jan 2012 16:17

Zoals mijn verhaal zijn er wellicht zoveel, doch wat kan er tegen gedaan worden?
In het begin van de scheiding kwamen de kinderen elk weekend bij mij en dit gedurende anderhalf jaar. Tot op de dag echter dat het verzoek van mijn ex-vrouw door de vrederechter verworpen werd, ze kreeg geen gelijk over de 900 euro alimentatie die ze vroeg. Dag op dag was ik plots een heel slechte vader en zag ik de kinderen niet meer. Wat doe je dan als vader die de oplossingen op een volwassen manier wenst te bekomen? Tja... na steeds maar tegen de muur te lopen heb ik dan ook uiteindelijk klacht ingediend voor het omgangsrecht... en rara, ik kreeg te horen van de rechter dat de kinderen, toen respectievelijk 14j en 12j, reeds oud en wijs genoeg waren om te oordelen bij welke ouder ze wensen te verblijven....?!?!? De moeder heeft gedurende al die tijd de kinderen zitten bestoken met al dat slecht is over de vader, brainwashing tot en met, het ergste nog is dat het allemaal leugens zijn. Zo ver is ze gegaan dat zelfs mij ouders, mijn familie, de nichtjes, .. niemand ziet de kinderen nog en inmiddels zijn we zo maar 8 jaar verder.
Welk is het recht van eender welke ouder, vader of moeder, om kinderen tegen de andere ouder op te zetten zodat het contact totaal verbroken is en blijft. Men kan wel zeggen dat de kinderen nu reeds zo volwasen genoeg zijn om zelf te oordelen.... maar de manipulatie was zodanig dat de kinderen totaal het beeld hebben dat de moeder wou dat ze hadden. Mijn ex heeft jarengeleden letterlijk tegen mij gezegd in aanwezigheid van mijn advocaat: ik ga je pakken waar het je 't meest pijn zal doen, ik pak je de kinderen af...
Ik moet het niet vertellen hoe onnoemlijk hard het is om verder te leven zonder je kinderen, na zoveel jaren hoop je nog steeds, vecht je nog steeds dat ze plots weer voor je deur staan...

Waar is de rechtvaardigheid naar toe, waar is het recht naar toe die zulke ouders, man of vrouw, laten in de kou staan en waardoor het een trauma is en blijft voor de kinderen, want zo is het uiteindelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 jan 2012 16:33

Maar wat is nu uw specifieke vraag? Alle respect voor uw situatie maar het primordiale streven van dit forum is nog steeds posters een advies te verstrekken op directe vragen en deze zijn uit uw post niet af te leiden.

Als het de aanzet betreft tot een discussie om het beleid in deze extreem gevoelige materie te bespreken en eventueel georchestreerd lobbyen om een verandering te bekomen zijn er veel efficiëntere fora met een beduidend grotere reikwijdte dan JF.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 25 jan 2012 14:59

Zoals mijn verhaal zijn er wellicht zoveel, doch wat kan er tegen gedaan worden? ... Zo ver is ze gegaan dat zelfs mij ouders, mijn familie, de nichtjes, .. niemand ziet de kinderen nog en inmiddels zijn we zo maar 8 jaar verder. ... Welk is het recht van eender welke ouder, vader of moeder, om kinderen tegen de andere ouder op te zetten zodat het contact totaal verbroken is en blijft...
samenvatting:
omkeren hoofdverblijfplaats wegens kinderrecht en goed contact met beide ouders = noodzaak voor een gezonde & evenwichtige ontwikkeling v/d kinderen.

Ernstig loyaliteitsconflict kinderen (van 11 en 8 jaar oud) ten aanzien van ouders. Kinderen wonen bij vader. Door zijn houding belemmert vader contact tussen de kinderen en de moeder.
Hoewel kinderen zelf aangeven bij vader en niet bij de moeder te willen wonen wordt de hoofdverblijfplaats bij moeder bepaald en voorlopig een regeling vastgesteld waarbij omgang tussen vader en de kinderen onder begeleiding plaats zal vinden. Kinderrechter ziet deze voor de kinderen zeer ingrijpende stap als enige mogelijkheid om impasse te doorbreken.

motivatie
2.6. Uit de processtukken blijkt dat er is geïnvesteerd in de onderlinge communicatie tussen de ouders. Dit heeft tot op heden niet tot een constructieve manier van communiceren geleid.
De kinderrechter overweegt met de raad voor de kinderbescherming dat de kinderen onvoldoende ruimte krijgen om zich bij beide ouders op hun gemak te voelen en dat ze vanuit deze positie kennelijk voor de vader hebben gekozen. Dit is zeer zorgelijk te noemen, nu de kinderen recht hebben op een goed contact met beide ouders. Een dergelijk contact met beide ouders is ook noodzakelijk voor een gezonde en evenwichtige ontwikkeling van de kinderen. Dat de kinderen zich op dit moment veilig voelen bij de vader en niet bij de moeder, is naar het oordeel van de rechtbank het gevolg van voormelde houding en overtuiging van de vader...
...De kinderrechter realiseert zich dat de verhuizing naar de moeder een ingrijpende stap is voor de kinderen, maar ziet geen andere weg om de ontstane impasse te doorbreken.

uitspraak
bepaalt dat het contact tussen de vader en de kinderen voorlopig, totdat daarover nader wordt beslist, onder begeleiding zal plaatsvinden;

bron:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU4821" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Reclame

ovan

#4 , 01 feb 2012 15:02

Met deze Jeugdrechter of Jeugdrechtbank valt echt niet te lachen.

ontegensprekelijk een duidelijk signaal...men is soms bang van zo'n beslissingen te nemen terwijl je hier gewoon de kinderen beschermt. Dit vonnis is trouwens een gevolg van het niet tijdig uitspreken van gelijk verdeelde zorg. Mocht Rechters meer rekening houden met kinderrecht en grondwet, en op die manier de zorg over de kinderen gelijk te verdelen, dan zou het nooit tot dergelijke scenarios komen.
Maar het is lovenswaardig van die rechter dat hij in eerste instantie maatregelen neemt om de kinderen te beschermen en erger te voorkomen.

Vooral de motivering en uitleg van de rechter vormen een belangrijk precedent!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”