Hallo,
ik ben David en sinds een half jaar hebben mijn ex-vriendin ondertussen en ik een huis gekocht na 2 jaar op appartement gezeten te hebben en hebben een dochtertje van 1.5 jaar.
We hebben beide getekend bij de notaris voor al de papieren die bij een verkoop van een huis nodig zijn maar het is zo dat ikzelf altijd alleen de lening in die korte periode en de 5% wat betaald moet worden bij een klein beschrijf + alle kosten van de notaris zelf (niet eens alle rekeningen meegeteld die ook ik, alleen betaalde) alles van mijn eigen rekening,...
Ik vroeg me af of ik de helft kan terug vorderen of een deel sinds we beide toch getekend hebben voor het huis en wettelijik samenwonend zijn en alleen ik altijd alles betaald heb.
Want kan ik er iets bij winnen als zij weigert overeen te komen en ik uiteindelijk via het gerecht ga?
Zelf kon ik de notaris niet bereiken maar iemand anders van het bureau vertelde me als ik bewijs heb van de betalingen die van mijn rekeningen gestort zijn dat ik via de notaris iets terug kan eisen of meer sinds ik alles betaald heb. Het zou nog te gek zijn als zij de helft kreeg bij winst maar zij heeft voor de helft getekend dus,...
Zelf ben ik er zeker van dat het huis met verlies verkocht gaat worden + de boete die we krijgen omdat we het alweer verkopen dus kosten zijn er, deze gaan verdeeld worden voor de helft nu maar ik die al alles betaald heb toen we het huis kochten zou willen weten of ik iets kan terug vorderen van alles dat ik alleen bij de aankoop allemaal heb betaald.
Alvast bedankt