Zoontje van 4,5 heeft een uitnodiging gehad van een verjaardagfeestje van een vriendje, doordat het feestje in het weekend is, is het de moeder die daarover moet beslissen, of hij mag gaan ja of neen. De kleine mag van haar, en haar vader niet gaan omdat dat in haar tijd valt, en omdat ik ouderschapsbemiddeling gevraagd heb, en volgens hen is het mijn schuld dat hij niet mag gaan naar dat feestje???????
Heb haar eerst telefoonisch op de hoogte gesteld, ze beweerde erna dat ze van niets wist, heb haar dan een copie van de uitnodiging aangetekend opgestuurd. Waarna ik een sms berichtje kreeg; ALS JE DENK DA HET ZO LUK DAN ZIJT JE MIS HET IS JE EIGEN FOUT DAT HIJ NIET NAAR HET FEESJE MAG GAAN;
De kleine zou heel graag gaan, maar ik kan daar niets aan doen blijkbaar. Hoop enkel dat hij snapt dat ik er niets aan kan doen, want zij gaan hem wel wat anders in zijn oren fluisteren. Hoop ook dat ik door die aangetekende brief niet in de fout ben gegaan. Het enige wat ik wou berijken is dat hij naar dat feestje zou mogen. Al die feestjes vallen in het weekend, en dan is hij altijd bij haar, op die manier kan dat manneke nooit ergens naartoe gaan en een sociaal leven opbouwen volgens mij. Weet iemand wat ik daar kan aan doen, of heb ik het misschien niet bij het rechte eind.
Voor mij staat de kleine centraal, en niet mijn eigen ik. Hij moet ook kunnen opgroeien tussen zijn vrienden.