schulden uit vorig huwelijk

leeuwke1969
Topic Starter

schulden uit vorig huwelijk

#1 , 08 mar 2012 15:36

Toen mijn man uit zijn vorig huwelijk kwam waren er schulden. Alhoewel mijn man en zijn ex getrouwd waren in gemeenschap van goederen heeft hij alle schulden alleen afbetaald. Nu vraagt mijn man zich af of hij de helft van de schulden nu kan verhalen op zijn ex. En zo ja, hoe dit in zijn werk gaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 mar 2012 17:42

Die schulden waren gemeenschappelijk , dus de helft voor elke partner. Kijk in de documenten van e echtscheiding welk vonnis daarontrent is genomen. Normaal ieder zijn helft. Dus één en ander doet veronderstellen dat hij dar kan recupereren bij zijn ex. Wat zegt de advocaat , raadpleeg die ook!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2012 17:50

Ex is ondertussen toch al lang door uw echtgenoot in gebreke gesteld want dan kan mogelijk ook alle bijkomend kosten en intrest gevraagd worden

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mar 2012 18:29

Werd er in het echtscheidingsvonnis geen notaris aangesteld voor de vereffening en verdeling?
Dit probleem moet daar opgelost worden.

leeuwke1969
Topic Starter

#5 , 08 mar 2012 18:40

Zullen eens kijken in het vonnis. Bedankt voor de info.

leeuwke1969
Topic Starter

#6 , 07 mei 2012 12:26

Ja er werd een notaris aangesteld maar die stuurt ons naar de raadsman. De raadsman heeft nu alle gegevens ontvangen, het gaat per slot van rekening over bijna 6000€ die hij zou kunnen recupereren.
Wat gebeurt er eigenlijk als ze dit bedrag niet kan/wil betalen ??

Terug naar “Echtscheiding”